تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
جالب است ۰
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی:

رتبه سرمایه گذاری در ایران ۱۶۶

معاون امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رتبه های سرمایه گذاری در سال جاری میلادی در ایران ۱۶۶ و شروع کسب و کار ۵۳ است، رتبه کسب و کار در ایران در سال یادشده ۱۵۲ بین ۱۸۹ کشور اعلام شده است.
به گزارش سرمایه گذاری آنلاین، حمید کلانتری، افزود: رتبه کسب و کار در سال 2010 میلادی برابر با 137 اعلام شده بود.

وی شاخص های دهگانه کسب و کار در ایران را شروع کسب و کار، دریافت و بازپرداخت وام، اجرای قراردادها، تجارت بین المللی، پرداخت مالیات، حمایت از سرمایه گذاران، اخذ اعتبار، ثبت دارایی، اخذ جواز ساخت و اشتراک برق عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در بحث بهبود روابط و قوانین کار و تامین اجتماعی باید طوری عمل کنیم که این امر سبب بهبود اشتغال و فضای کسب و کار، افزایش رفاه و کاهش فقر در جامعه شود. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: سه سال پیش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن پیگیر قانون بهبود محیط کسب و کار بود که در مجلس به تصویب رسید. در این قانون شاخص هایی برای بهبود فضای کسب و کار کشور از جمله ارایه مجوزها و شروع کسب و کار پیش بینی شده است. 

کلانتری اظهار داشت: بخشی از مشکلاتی که در بخش تعاون وجود دارد باید اصلاح شود تا راه برای توسعه اشتغال و رونق فضای کسب و کار هموار شود. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با وجودی که در اصل 44 قانون اساسی بخشودگی و معافیت مالیاتی 25 درصدی برای بخش تعاون در نظر گرفته شده اما متاسفانه این قانون اعمال نمی شود که همین امر به یکی از علل کاهش ورود شرکت ها به بخش تعاون تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: موانع و مشکلات متعددی در زمینه ارایه مجوز ثبت و فرآیند تشکیل تعاونی ها و ایجاد مشوق های لازم در بخش تعاون وجود دارد که باید برطرف شود. 

کلانتری اضافه کرد: در راستای توسعه و تقویت بخش تعاون و بالا رفتن بهره وری تعاونی ها در وزارت تعاون هفت برنامه جامع در نظر گرفته شده که این برنامه ها شامل ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندی تعاونی ها، تحکیم تعاملات شبکه ای، توسعه همکاری های بین بخشی با تعاون، تامین منابع و مشوق ها، توسعه بازار و برند و تامین نظارت است. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم به تعاون به عنوان یک ظرفیت اقتصادی و شغلی برسیم باید نگاه فارغ التحصیلان و جوانان به این بخش نگاه امیدوارکننده باشد. 

وی گفت: امروز نیاز به افزایش روحیه همدلی و تعاون داریم و باید بین دولت و بخش خصوصی، دولت و بنگاه های اقتصادی، بانک ها و بیمه ها تعاون و همدلی به وجود آید. 

کلانتری گفت: بخش تعاون موثر ترین و تنها عامل بهبود و رونق فضای کسب و کار در کشور است و باید با گسترش و ترویج فرهنگ تعاون و همکاری بین بخشی به سمت استفاده از ظرفیت های موجود و توسعه اشتغال گام برداریم.

وی در پایان همچنین از برگزاری جشنواره تجارب و بهره وری که 26 آبانماه امسال با همکاری میان وزارت کار و انجمن بهره وری ایران برگزار می شود خبر داد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcei.8xjjh8pbb9.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین