تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱
جالب است ۰
بیژن زنگنه وزیر نفت شامگاه سه‌شنبه (یکم آبان‌ماه) در حاشیه آیین امضای قراردادهای طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری در تهران و هشت کلانشهر در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی درباره عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: همان طور که پیش‌تر گفته بودم جزئیات و ریزه‌کاری‌های فراوانی در این زمینه مطرح بود که با برگزاری نشست‌ها و انجام هماهنگی‌ها، اطلاعیه عرضه منتشر و مقدمات عرضه فراهم شده است.
کاهش عرضه نفت ایران قابل جبران نیست
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، وی در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا قرار است روسیه از 13 آبان بازاریابی بخشی از نفت ایران را در بازارهای دنیا انجام دهد، گفت: این حرف‌ها را اسرائیلی‌ها می‌زنند و آنها راست نمی گویند، اما بدانید من درباره تحریم به هیچ پرسشی پاسخ نمی‌دهم.

وزیر نفت اضافه کرد: وزیر نفت عربستان دیروز به واقعیت‌های مهمی اعتراف کرد از جمله آن که امکان جبران نفت ایران در بازار وجود ندارد و دیگر این که سه رقمی شدن قیمت نفت را منتفی ندانستند.

زنگنه امضای قراردادهای توسعه ناوگان قطار شهری 9 کلانشهر را یکی از اقدام‌های دولت در مسیر بهینه‌سازی مصرف سوخت عنوان کرد و گفت: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و توسعه گازرسانی از دیگر اقدام‌هایی است که همسو با این اهداف در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.

وی تصریح کرد :تعهد دولت از طریق وزارت نفت برای خرید و تامین 2 هزار دستگاه واگن جدید برای اضافه شدن به ناوگان قطار شهری 2 میلیارد و 600 میلیون دلار است و دولت خود را متعهد به بهبود محیط زیست و ارائه خدمت به مردم می‌داند.

به گفته وزیر نفت، اجرای این قراردادها بار مالی ندارد و منابع آن از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت تامین می‌شود که با فعال‌سازی صنایع داخلی، بهبود محیط زیست و بهینه‌سازی مصرف سوخت، همگی منتفع خواهند شد.

زنگنه با یادآوری این که به ثمر رسیدن این قراردادها حاصل یک کار جمعی بوده است، ابراز امیدواری کرد همکاری‌هایی از این دست ادامه یابد.

وی یادآور شد: نیاز داریم به مردم ثابت کنیم که با امید، نشاط و تلاش در حال فعالیت هستیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciyvap.t1awq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما