تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
جالب است ۰
رئیس سابق اتاق کرمان و صادرکننده نمونه کشور در سال ۹۷، در همایش صادرکنندگان نمونه کشور با اشاره به برگزاری نشست تخصصی صادرات در سازمان توسعه تجارت و بحث‌های مطرح‌شده در این خصوص گفت: یکی از محورهای مهم مطرح شده، افزایش صادرات غیر نفتی در این شرایط تحریمی بود. چرا که اکنون دشمن درب چاه‌های نفت را خواهد بست و از این رو، صادرات غیر نفتی باید افزایش یابد. چرا که تنها راه عبور از تحریم‌ها افزایش صادرات غیرنفتی است.
چالش‌ها و فرصت‌های تحریم برای صادرکنندگان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،جلالی پور ادامه داد: موضوع مورد بحث دوم برگرداندن ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما بود. این موضوع نیز با دستورالعمل‌های هوشمندانه قابل حل است و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی با اشاره به موضوع سوم یا تعهد ارزی ادامه داد: زمانی که چندین نرخ برای ارز کشور وجود داشته باشد مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد، چرا که صادرکننده نمی‌داند به کدام ارز باید متعهد باشد. بنابراین زمانی که صادرکننده نداند که چه شرایطی در پیش است و کدام نرخ ارز مورد نظر است، نمی‌تواند به صادرات بپردازد. از این رو چرخه برگرداندن ارز باید شفاف باشد.
وی با بیان اینکه اولین ویژگی صادرکنندگان نمونه میهن پرستی است و این فعالان اقتصادی ارز خود را به کشور برخواهند گرداند، گفت: صادرات در شرایط تحریم نباید ممنوع شود و قانون اساسی این اجازه را  نمی‌دهد؛ چرا که بازار هدف از دست خواهد رفت.
این صادرکننده نمونه کشور ادامه داد: مهمترین موضوع در تولید، ایجاد فضای رقابتی است؛ اگر قرار است بر تولید تاکید شود ، باید شرایط مناسب باشد تا تولیدکننده بدون استرس بتواند تولید کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcamane.49nmw15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما