تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳
جالب است ۰
بر اساس ارزیابی سازمان گمرکات ایران در نیمه نخست سالجاری صادرت کالاهای غیرنفتی ایران به عراق به بیش از ۴،۵ میلیارد دلار رسیده و بالاترین جهش صادراتی در مقاصد هدف ایران به بازار عراق صورت گرفته است.
بالاترین جهش رشد صادراتی مقاصد ایران بازار عراق است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق روز شنبه اعلام کرد که در نیمه نخست سالجاری صادرت کالاهای غیرنفتی ایران به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش دلاری داشته است و از این حیث مورد قبول می باشد.

'ناصر بهزاد' همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر قریب به 60 درصد صادرات غیر نفتی خود را به سه کشور چین، عراق و امارات انجام می دهد که 20 درصد از این سهم مربوط به صادرات به عراق می باشد.
رایزن بازرگانی ابران در عراق افزود: در نیمه نخست سالجاری بیش از چهار هزار و 900 عنوان ردیف کالای صادراتی از کالایی ایرانی به عراق صادر شده که عمده ترین آنها محصولاتی همچون پلاستیک، فلزات، غذایی و حیوانی، ساختمانی معدنی، نساجی، ماشین آلات و ... بوده است.
گفتنی است که در سه ماهه اول سالجاری 9،618 هزار تن به ارزش 4،564 میلیون دلار صادرات غیرنفتی ایران به عراق بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (وزن صادرات 6،619 هزار تن و 3،157 میلیون دلار ) به لحاظ وزنی 45،32 و به لحاظ ارزش 44،58 درصد افزایش داشته است.
در همین راستا بیشترین کالای صادراتی ایران به عراق که به میزان 850 میلیون دلار در سالجاری مربوط به گروه مواد پلاستیکی و انواع مصنوعات ساخته شده از این مواد فلزات معمولی و مصنوعات 650 میلیون دلار، محصولات غذایی و لبنی و انواع نوشیدنی 600 میلیون دلار و کمترین کالای ارسالی به ترتیب انواع چربی، پوست خام، چرم، کالای عتیقه و اشیاء کلکسیونی بوده که هر یک ارزشی کمتر از 10 میلیون دلار داشته است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb9zbf.rhbswpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین