تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸
جالب است ۰
به دنبال مشاهده علائمی حاکی از کاهش صادرات نفت ایران در آستانه آغاز اجرای تحریم های نفتی آمریکا در ماه نوامبر، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود.
قیمت نفت افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،به دنبال مشاهده علائمی حاکی از کاهش صادرات نفت ایران در آستانه آغاز اجرای تحریم های نفتی آمریکا در ماه نوامبر، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود. این در حالی است تنش های ژئوپلتیک بر سر ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر، امروز با 9 سنت، معادل 0.1 درصد افزایش به 80 دلار و 87 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز برای تحویل در ماه نوامبر امروز با 5 سنت افزایش به 71 دلار و 83 سنت رسید.

آمارهای موسسه رفینیتیو ایکون نشان می دهد، صادرات نفت ایران به چند مشتری خود از جمله هند و چین در دو هفته نخست ماه اکتبر به 1.33 میلیون بشکه در روز رسیده است.

این در حالی است که صادرات نفت ایران در ماه آوریل یعنی قبل از اعلام خروج آمریکا از توافق برجام، حداقل 2.5 میلیون بشکه در روز بود. در حالی که با نزدیک شدن موعد تحریم نفتی ایران نگرانی ها از کاهش عرضه در حال شدت گرفتن است، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان دیروز گفت، کشورش متعهد به تامین نیاز نفتی رو به افزایش هند است شوک های ایجاد شده از ناحیه اختلال در عرضه نفت را برطرف می کند.

اما عربستان در عین حال، با فشارهای سیاسی فزاینده ای بر سر ناپدید شدن جمال خاشقچی، روزنامه نگار مخالف رژیم این کشور پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول در روز دوم اکتبر روبروست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده، در صورتی که مشخص شود این روزنامه نگار سعودی به قتل رسیده است، ریاض را «به شدت تنبیه خواهد کرد.» ترامپ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه خود را برای دیدار با ملک سلمان به ریاض فرستاده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdj50s.yt0ox6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما