تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
جالب است ۰
رئیس دفتر آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در ایران درباره نحوه همکاری‌های این سازمان با ایران در زمان شروع تحریم‌ها گفت: جایکا یک سازمان وابسته به دولت است و دولت ژاپن در زمان تحریم‌ها به حمایت خود از ایران ادامه خواهد داد.
آغاز همکاری‌های جایکا با بخش تعاون در ایران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،یوکی هاروکوبایاشی، رئیس دفتر جایکا (آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در ایران)، امروز در نشستی مشترک با رئیس اتاق تعاون ایران و جمعی از فعالان این بخش زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کردند.

رئیس دفتر جایکا درباره این دیدار به خبرنگار فارس، گفت: موضوعاتی که امروز در جلسه مطرح شد هم‌راستا با فعالیت‌های سازمان ما بود و به خصوص در زمینه اشتغال‌زایی مذاکرات خوبی انجام شد تا با تداوم این جلسات زمینه‌های بیشتری برای همکاری‌های مشترک شناسایی شود.

این مقام ژاپنی درباره فعالیت‌های جایکا گفت: این سازمان از توسعه همکاری‌های دوجانبه در بخش خصوصی همواره حمایت می‌کند و در این خصوص تمام توان خود را برای بازگشت شرکت‌های ژاپنی به بازار ایران به کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اولویت‌های جایکا برای فعالیت در ایران به طور منظم هر چند وقت یک بار به‌روزرسانی می‌شود،‌گفت: افزایش اشتغال‌زایی، مدیریت زلزله و بلایای طبیعی، تقویت زیرساخت‌ها، مدیریت منابع آب، ایجاد جامعه مستحکم، مدیریت گرمایشی جهان، حفاظت از محیط زیست، مدیریت آلودگی محیط زیست و بهبود روابط با جوامع بین‌المللی و محیط پیرامون از اولویت‌های ما در ایران است.

رئیس دفتر جایکا یادآور شد: شروع فعالیت‌ها و کمک‌های ژاپن به ایران به سال 1957 برمی‌گردد و بعد از چند دهه همکاری در سال 1974 دفتر جایکا در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تعداد کل ایرانیانی که تا سال 2016 برای دوره‌های آموزشی (همکاری فنی) به ژاپن اعزام شده‌اند را 3509 نفر و تعداد کارشناسان ژاپنی که تا سال 2016 به ایران اعزام شده‌اند را 1205 نفر اعلام کرد.

به گفته وی، 253.7 میلیارد دلار هزینه تمام همکاری‌های فنی جایکا در ایران تا سال 2016 بوده و مقدار کل وام‌های توسعه‌ای دولت ژاپن به ایران تا این سال 744.4 میلیارد دلار بوده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نحوه فعالیت جایکا برای توسعه اشتغال گفت: همکاری‌های ما در زمینه اشتغال به بحث‌های توسعه‌ای و حمایت از اشتغال‌زایی معطوف است و سرمایه‌گذاری نیست بلکه ما در زمینه شناسایی مشکلات و راهکارها با طرف‌های ایرانی همکاری می‌کنیم.

هاروکوبایاشی درباره نحوه همکاری‌های این سازمان با ایران در زمان شروع تحریم‌ها گفت: جایکا یک سازمان وابسته به دولت است و دولت ژاپن از ایران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به دیدار ماه گذشته نخست‌وزیر ژاپن و رئیس‌جمهور ایران گفت: دولت ژاپن با وجود تحریم‌ها تغییری در سیاست‌های حمایتی خود در قبال ایران ایجاد نخواهد کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjmaet.uqetvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما