تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸
جالب است ۰
دبیرکل شورای همکاری اقتصادی ایران و آفریقا :

موانع روابط بانکی ایران و آفریقا حل شد

دبیرکل شورای همکاری اقتصادی ایران و آفریقا در اتاق بازرگانی ایران از حل و رفع مشکلات بانکی ایران و آفریقا خبر داد.
موانع روابط بانکی ایران و آفریقا حل شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمدرضا فقیهی درباره روابط بانکی ایران و آفریقا اظهار داشت: روابط بانکی ایران و آفریقا تحت تاثیر تلاطم و مشکلات فعلی سیستم بانکی است که در حال حاضر با آن مواجه ایم. وی افزود: البته با برخی بانک های محلی آفریقا ارتباط وجود دارد، اما با بانک های بین المللی فعال در آفریقا این ارتباط وجود ندارد و تنها محدود به بانک های محلی شده است.

دبیر کل شورای همکاری اقتصادی ایران و آفریقا در اتاق بازرگانی ایران درباره راه حل این ستاد برای حل مشکلات بانکی و تبادلات پولی میان ایران و آفریقا، گفت: به دنبال این محدودیت ها، صندوق پایاپای آفریقا ایجاد شد تا جایی که امکان دارد همکاری ایران و آفریقا به صورت پایاپای انجام شود.

فقیهی افزود: این صندوق با کمک وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و ستاد آفریقا در اتاق بازرگانی ایران با هدف انجام فعالیت های پایایای ایران و آفریقا بر این مبنا که تجار و عاملین اقتصادی که صادرات انجام می دهند با تجاری که واردات انجام می‌دهند تبادلات ارزی خود را به صورت تراز پایاپای انجام دهند. وی تصریح کرد: مقدار باقی مانده دیگر هم با کالاهایی که برخی کشورهای آفریقایی دارند مثل طلا، چای، کاکائو و ... تبادل شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcezf8x.jh8xzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما