تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸
جالب است ۰
۱۲ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که ملزم به اجرای توافق کاهش عرضه نفت هستند، در ماه سپتامبر امسال ۱۱۰ درصد به این توافق پایبندی داشتند.
پایبندی ۱۱۰ درصدی اعضای اوپک به توافق کاهش عرضه نفت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،نظرسنجی از تحلیلگران، مسئولان صنعتی و همچنین داده‌های کشتیرانی نشان داد که تولید 15 کشور عضو اوپک در ماه سپتامبر امسال روزانه 33 میلیون و 70 هزار بشکه بوده است که نسبت به ماه اوت روزانه 180 هزار بشکه افزایش را نشان می‌دهد.

بدون در نظر گرفتن تولید نفت کنگو که به‌تازگی به اوپک ملحق شده است، تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر، بالاترین سطح تولید این سازمان از ماه ژوئیه سال 2017 میلادی تاکنون به شمار می‌آید.

در ماه سپتامبر امسال، عربستان و لیبی بیشترین افزایش تولید نفت را در میان اعضای اوپک به خود اختصاص دادند. در این دوره، تولید نفت آنگولا نیز افزایش داشت. امارات و کویت نیز تولید خود را به بالاترین سطح از دسامبر 2016 میلادی تاکنون رساندند.

با این همه، تولید نفت عراق در ماه سپتامبر امسال حدود 30 هزار بشکه نسبت به ماه پیش از آن کاهش داشت و به 4 میلیون و 650 هزار بشکه در روز رسید.

در مجموع، 12 کشور عضو اوپک که ملزم به اجرای توافق جهانی کاهش تولید نفت هستند، در ماه سپتامبر امسال 110 درصد به این توافق پایبند بودند، در حالی که پایبندی آنها به این توافق در ماه اوت امسال 115 درصد بود.

در میان اعضای اوپک، لیبی و نیجریه از توافق جهانی کاهش تولید نفت مستثنی هستند، در حالی که کنگو هیچ‌گاه به این توافق وارد نشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc0pq1.2bq148laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین