تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۸
جالب است ۰
در بازارهای جهانی رقم خورد؛

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت با ادامه روند افزایشی در معاملات هفته گذشته به ۸۴ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید.
قیمت جهانی نفت افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، قیمت نفت در روز جمعه با 1.5 درصد افزایش به 74.34 دلار در هر بشکه رسید.

اطلاعات بیکاری آمریکا ، نگرانی در مورد تقاضا در این کشور بزرگ مصرف کننده نفت را در آستانه آغاز تحریم های نفتی ایران از بین برد.

گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد میانگین درآمد در یک ساعت 0.3 درصد در ماه سپتامبر افزایش داشته است. در حالی که نرخ بیکاری 3.7 درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح آن در 49 سال اخیر رسیده است.

فیل فلین ، تحلیلگرپرایس فیوچرز گفت:یک اقتصاد قوی و نرخ پایین بیکاری نشان می‌دهد که مصرف کننده آمریکایی می تواند به خوبی از پس قیمت بالای انرژی برآید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در روز جمعه با 1.5 درصد افزایش هفتگی به 74.34 دلار رسید.

شاخص جهانی نفت خام برنت 20 سنت افزایش یافت و در ساعت 2:25 در روز چهارشنبه 84.38 دلار در هر بشکه  معامله شد. شاخص جهانی نفت خام در اواخر 2014، به 86.74 دلار رسیده بود.

رسیدن قیمت نفت به رکورد 4 ساله باعث نگرانی در مورد تقاضای نفت شده بود. آمریکا اوپک را مسئول افزایش قیمت بنزین برای مشتریان آمریکایی میدانست.

پس از اعلام عربستان و روسیه برای افزایش تولید نفت برای جبران کمبود نفت ایران به علت آغاز تحریم های آمریکا در 4 نوامبر، قیمت نفت کمی متعادل تر شد.

ولی این کاهش دوامی نداشت و قیمت نفت با 15 تا 20 درصد افزایش از اواسط ماه اوت، به بالاترین حد از سال 2014 رسید.

واشنگتن از دولت ها و شرکت های سراسر جهان خواسته از نوامبر خرید نفت از ایران را متوقف کنند تا تهران مجبور شود بر سر میز مذاکره بنشیند.

تحلیلگران می گویند انتظار دارند صادرات نفت ایران یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

بانک آمریکایی جفریس اعلام کرد:« صادرات نفت ایران در ماه نوامبر به پایین تر از یک میلیون بشکه در روز می‌رسد. ظاهراً فقط چین و ترکیه قصد دارند با معامله با ایران مجازات های آمریکا را به جان بخرند.

این بانک سرمایه گذاری اعلام کرد نفت کافی برای برطرف کردن نیاز بازار داریم ولی ظرفیت استراتژیک جهانی در حال رسیدن به پایین ترین حد خود است.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaemne.49ne015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما