تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۷
جالب است ۰
پیش‌بینی می‌شود امسال مجموع سود مصوب برای توزیع میان مشمولان سهام عدالت، به ۵ هزار میلیارد تومان برسد که با یک حساب سر انگشتی سود شرکت‌های سرمایه پذیر سال ۹۶، سهام عدالت حدود ۴۰ میلیون مشمول حدود ۱۲۰ هزار تا ۱۲۵ هزار تومان پیش بینی می‌شود.
هر ایرانی امسال چقدر سود سهام عدالت دریافت می‌کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، براساس آخرین آمار سود سهام عدالت برای توزیع در میان مشمولان به 5 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به علاوه سود سهام عدالت مشمولین ناشی از عملکرد شرکت‌های سرمایه پذیر در سال 96، بیش از 3800 میلیارد تومان است که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

با یک حساب سر انگشتی سود شرکت‌های سرمایه پذیر سال 96، سهام عدالت حدود 40 میلیون مشمول حدود 120 هزار تا 125 هزار تومان پیش بینی می‌شود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود امسال مجموع سود مصوب برای توزیع میان مشمولان سهام عدالت، به 5 هزار میلیارد تومان برسد.

در این میان چند شرکت به همراه هلدینگ خلیج فارس سود خود را تا پایان مهر ماه اعلام خواهند کرد که در صورت ارائه سودها؛ سود مصوب برای توزیع میان مشمولان به 5 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

البته سهام عدالت بیش از 20 هزار نفر از مشمولان متوفی تعیین تکلیف شده است که برای تعیین تکلیف این تعداد مشمول متوفی، بیش از 48 هزار نفر از وراث به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده اند و از میان این تعداد وراث بیش از 8 هزار نفر تا کنون سهام عدالت نداشته اند و به عنوان سهامداران جدید سهام عدالت محسوب و بیش از 40 هزار نفر از وراث این دسته از مشمولان متوفی سهام عدالت که پیش از این نیز مشمول سهام عدالت بوده اند؛ لذا میزان سهم این عده از مشمولان به نسبت سهم ماترک از متوفی، افزایش سهم خواهند داشت.

در این راستا سهام عدالت تعلق گرفته به آن دسته از وراثی که پیش‌تر مشمول سهام عدالت بوده اند به اصل سهام عدالت آن‌ها افزوده می‌شود و آن دسته از وراثی نیز که تا کنون مشمول سهام عدالت نبوده، اما پس از تعیین تکلیف فرد متوفی، سهام عدالت میان آن‌ها تقسیم شده است، از این به بعد مشمول جدید سهام عدالت بوده و به میزان سهامی که به آن‌ها ارث رسیده است، دارای سهم است.

ارزش مقطع واگذاری 49 شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت 266 هزار و 363 میلیارد ریال است که با توجه به رشد اخیر شاخص بورس و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی سهام عدالت مشمولان در حال حاضر 1160هزار و 88میلیارد ریال برآورد می‌شود.

بر این اساس در حالی افزایش 4.36 برابری ارزش پرتفوی سهام عدالت با توجه به افزایش قیمت سهام در بازار سرمایه رقم خورده است که ارزش روز سهام مشمولانی که سهم سهام عدالت آن‌ها کامل است، در حال حاضر حدود 4 میلیون و 360 هزار تومان برآورد می‌شود که این رقم برای یک خانواده 5 نفره که هر یک از آن‌ها صاحب سهم کامل هستند، در مجموع حدود 22 میلیون تومان برآورد می‌شود.

شایان ذکر است مشمولین سهام عدالت که تا کنون شماره شبای خود را به سامانه ارائه نکرده اند تنها تا پایان مهر ماه برای ارائه شماره شبا فرصت دارند و این مهلت دیگر تمدید نمی‌شود و پس از بسته شدن پرونده ثبت شماره شبا، مسئولین مربوط و شورای عالی اصل 44 برای سود سایر مشمولین تصمیم گیری خواهد کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj8iet.uqetazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما