تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۷
جالب است ۰
در بیانیه وزارت خارجه ژاپن آمده، توکیو بر این اصل که شرکت‌های ژاپنی نباید تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند، تاکید کرده است.
ادامه مذاکره ژاپن با واشنگتن برای دریافت معافیت‌های نفتی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، وزیر خارجه ژاپن در بیانیه‌ای که امروز- سه‌شنبه منتشر شد، گفت: هیات‌های ژاپنی به شرکای آمریکایی‌شان در جریان یک دیدار که روز دوشنبه در واشنگتن برگزار شد گفتند که فعالیت شرکت‌های ژاپنی نباید تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار بگیرد و هر دو طرف با ادامه مذاکرات موافقت کردند.

این دیدار چهارمین دور از دیدارهای این‌چنینی میان ژاپن و آمریکا بود که یک ماه قبل از شروع تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام شده است. توکیو به دنبال دریافت معافیت از تحریم‌های خرید نفت علیه ایران است.

در خلال آخرین دور نشست‌ها، هر دو طرف بر سر مذاکره فعال درباره اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران توافق کردند.

در بیانیه وزارت خارجه ژاپن آمده، توکیو بر این اصل که شرکت‌های ژاپنی نباید تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند، تاکید کرده است.

«هیروشی اوکا» مدیرکل بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه ژاپن و «ساندرا اودکرک» دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور انرژی ریاست هیات‌های ژاپنی و آمریکایی را در این نشست بر عهده داشتند. این دیدار با حضور مقامات ژاپنی از جمله وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن و همچنین مقامات آمریکایی از جمله وزیر خزانه‌داری و نفت این کشور برگزار شد.

به گزارش «اس پی گلوبال»، واردات نفت ژاپن از ایران از ماه اگوست 65% افزایش داشته است. این نشان می‌دهد پالایشگاه‌های ژاپنی در صدد خرید بیشترین محموله ممکن قبل از شروع تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایرانند.

بر اساس این گزارش «تاکاشی سوکیوکا» رییس انجمن پترولیوم ژاپن 20 سپتامبر گفته بود: پالایشگاه‌های ژاپنی در حال حاضر به طور موقت خرید نفت از ایران را در آستانه تحریم‌های آمریکا متوقف کرده‌اند؛ اما از نزدیک مذاکرات مقامات ژاپن و آمریکا را رصد می‌کنند تا از این طریق بتوانند با دریافت تعلیق تحریم‌ها، به خرید خود از ایران ادامه دهند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbgsbf.rhbf8piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین