تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۷
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه :

شاخص همچنان به نقطه مطلوب نرسیده است

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است شرکت‌های بورسی که صادرات محور هستند و افزایش نرخ ارز روی قیمتشان تاثیر مثبت دارد باید از فرصت به وجود آمده استفاده و اقدام به نوسازی خود کنند تا محصولات با کیفیت‌تری را عرضه کنند.
شاخص همچنان به نقطه مطلوب نرسیده است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، عبدالحسین رضویی امیری، درباره علت رشد قیمت‌های سهام و رکورد شکنی‌های شاخص اظهار کرد: مشخص بود که در آینده‌ای نزدیک روند صعودی رخ خواهد داد و همه فعالان بورس شاهد افزایش رشد سهم‌ها خواهند بود، اما در حال حاضر نیز در بازار سهم‌هایی وجود دارد که با توجه به افزایش سرمایه اعمال شده قیمت آنها از قیمت سال 1392 پایین‌تر است.

وی افزود: این اتفاق بیشتر در سهم‌هایی دیده می‌شود که وابستگی کمتری به قیمت ارز دارند، اما اکنون قیمت‌ بسیاری از سهم‌ها در حال صعود است و رشد شاخص بازار سهام همچنان ادامه دار است. از جمله علت‌های این موضوع می‌توان به بالا رفتن قیمت ارز اشاره کرد. طبیعی است که شرکت‌های صادرات محور درآمد بیشتری کسب می کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: مدت‌ها  قیمت اکثر سهم‌های ارزنده بسیار پایین تر از قیمت واقعی آنها و ارزش جایگزینی بسیاری از شرکت‌ها بیش از قیمت تابلو بود.

رضوی امیری ادامه داد: با افزایش نقد شوندگی و اشباع شدن بازارهای موازی از قبیل بازار مسکن، ارز و سکه طبیعی است که بورس نیز حرکت کند. ضمن اینکه هنوز به نقطه مطلوب هم سطح با سایر بازارها نرسیده است. تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس نسبت به سنوات قبل افزایش قابل قبولی داشته و توانسته به جذب نقدینگی بیشتر کمک کند.

وی اضافه کرد: بازیگران عمده این بازار (حقوقی‌ها و صندوق‌های مرتبط با سهام) توانسته‌اند از بالا رفتن و نوسان قیمت‌ها سود خوبی به دست آورند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: باید شرکت‌های بنیادی و صادرات محور باید از فرصت ایجاد شده استفاده کنند و با افزایش سرمایه‌ها بتوانند منابع مالی لازم را برای توسعه و رشد خویش فراهم کرده و به نوسازی خود بپردازند. سایر شرکت‌ها باید تلاش کنند تا محصولات با کیفیت تولید و عرضه کنند تا بتوانند بقای خویش را تضمین کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd9o0s.yt0sj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین