تاریخ انتشار :جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲
جالب است ۰
با تحریم نفت ایران صورت گرفت

ادامه روند افزایشی قیمت نفت

از آنجایی که سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند تا تاثیر احتمالی بر عرضه در اثر تحریم‌های آمریکا بر صادرات نفت ایران را حدس بزنند، قیمت نفت به ۸۱.۸۸ دلار در هر بشکه رسید.
ادامه روند افزایشی قیمت نفت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،با توجه اینکه سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند تا تاثیر احتمالی بر عرضه در اثر تحریم‌های آمریکا بر صادرات نفت ایران را حدس بزنند، قیمت نفت افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 16 سنت افزایش 81.88 دلار فروخته شد. نفت برنت روز سه شنبه 82.55 دلار فروخته شد که بالاترین رقم 4 سال گذشته بود. نفت برنت در ماه سپتامبر 5.6 درصد رشد قیمتی داشته است که بیشترین افزایش ماهانه از ماه آوریل به شمار می‌رود.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 19 سنت افزایش 72.31 دلار معامله شد. این نوع نفت در این ماه 3.6 درصد افزایش قیمت داشته است که بیشترین افزایش از ماه ژوئن به شمار می رود.

چن کیا، تحلیلگر بازار گفت: «بازار در تمام هفته بر سرتیترهای خبری در مورد تحریم ایران متمرکز شده بود، اما دیدگاه ها در مورد اینکه چه میزان اوپک و روسیه می‌توانند خسارت ها را جبران کنند، متفاوت است.»

تحریم های نفتی ایران از 4 نوامبر اجرایی می شود و واشنگتن از خریداران نفت ایران خواسته تا واردات نفت از ایران را به صفر برسانند.

نگرانی در مورد تحریم ها نیز سبب شده تا تفاوت قیمتی نفت خام آمریکا و نفت برنت زیاد شود و این امر شرایط مثبتی برای صادرات نفت آمریکا ایجاد کرده است.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوست: «صادرکنندگان نفت از این تفاوت قیمتی با افزایش فعالیت های خرید در معاملات نفت خام آمریکا بهره می برند.»

انتظار می رود عربستان طی دو ماه آینده به آرامی نفت اضافی به بازار عرضه کند تا کمبود نفت ایران را جبران کند، اما این نگرانی وجود دارد که احتمالا این کشور سال آینده باید میزان تولید خود را برای متوازن ساختن بازارهای جهانی محدود کند، زیرا آمریکا نفت بیشتری تولید خواهد کرد.

با این حال، بانک ای ان زد معتقد است تولیدکنندگان بزرگ بعید است تا کمبود عرضه ناشی از تحریم‌ها که برآورد می شود، به 1.5 میلیون بشکه در روز برسد، جبران کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccx0q1.2bq118laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما