تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
جالب است ۰
در حالی قیمت‌ها در بورس تهران به صورت لحظه‌ای رکوردشکنی و رشد بی‌سابقه را تجربه می‌کند که همچنان به خاطر ریسک‌های زیاد سیستماتیک و غیرسیستماتیک، این بازار حتی گزینه سوم برای سرمایه‌گذاری عامه مردم هم نیست.
شاخص بورس هر روز رکوردشکنی می‌کند، اما چه فایده!؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،هفته جاری برای بازار سرمایه ایران و بازیگران آن روزهای خاصی بود؛ چرا که معامله‌گران بازار سهام به طور متوسط هر روز شاهد 4600 واحد رشد در شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بودند.

در روزهای اخیر تقریبا تمام گروه‌های بورسی با رشد قیمت سهام مواجه شدند؛ مخصوصا در گروه‌های فلزات اساسی، کانه‌های فلزی، نفتی و محصولات شیمیایی. اما این رونق در بورس تهران باعث نشد که سرمایه‌گذاران با دید بلندمدت سرمایه خود را به بازار سهام آورده و این بازار را گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری آینده خود بدانند، بلکه این نوسان‌گیران بازار سهام بودند که لحظه به لحظه با خرید و فروش خود سعی کردند از اختلاف قیمت‌ها نوسان‌گیری کرده و سودی کسب کنند.

همچنین افزایش قیمت ارزهای خارجی از جمله یورو و دلار سبب شده شرکت‌های صادرات‌ محور با افزایش سود به تومان مواجه شوند و در نتیجه قیمت سهام‌شان افزایش پیدا کند. این موضوع اصلی‌ترین دلیل در رشد قیمت سهم‌ها در بورس و فرابورس ایران است.

در طی پنج روز کاری گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی 23 هزار و 307 واحد رشد کرد که این رشد برای اهالی بازار سرمایه رشد خیره کننده‌ای بود. هر چند که همین رشد نیز نتوانست جایگزین بازار ارز شود و همچنان بازدهی بازار ارز از ابتدای سال تا به امروز بیش از هر بازاری است.

شاخص آزاد و شناور نیز در روزهای گذشته 24 هزار و 413 واحد رشد کرد و به قله تاریخی 192 هزار و 473 واحدی رسید. این در حالی است که تنها در چند روز پیش در 27 شهریورماه سال جاری این شاخص در ابتدای کانال 168 هزار واحدی قرار داشت.

در عین حال شاخص بازار ارز و دوم به ترتیب 170 و 17 هزار و 85 و 46 هزار و 898 واحد رشد کردند و توانستند هر روز به کانال جدید وارد شوند. همچنین شاخص صنعت نیز در این مدت 21 هزار و 505 واحد رشد کرد و به سقف 164 هزار و 736 واحد رسید.

در حالی قیمت‌ها در بورس تهران لحظه به لحظه رکوردشکنی کرده و رشد شدید را تجربه می‌کنند که همچنان به خاطر ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک شدید این بازار حتی گزینه سوم برای سرمایه‌گذاری عامه مردم نیست.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbgabf.rhbf5piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما