تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۷
جالب است ۰
به دلیل نگرانی ها از تعرفه های جدید آمریکا علیه کالاهای چینی قیمت نفت روز جمعه با کاهش مواجه بود. این در حالی است که پیشتر به دلیل نگرانی ها از تاثیرات تحریم نفتی ایران قیمت نفت افزایش یافته بود.
افزایش ۱.۶ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی شاهد افزایش هفتگی بیش از 1.6 درصدی بود.

تجار گفتند، افزایش قیمت ها در اوایل روز جمعه ناشی از گزارش هایی در مورد احتمال اعلام تحریم های جدید علیه ایران از سوی وزیر امور خارجه آمریکا بود.

فیل فلین، تحلیلگر موسسه پرایس فیوچرز گروپ در این باره گفت: «تشدید تحریم ها موجب کاهش نفت عرضه شده از سوی ایران خواهد شد.»

اما پس از آنکه گزارش هایی منتشر شد مبنی بر آنکه ترامپ به دستیاران خود دستور داده تا وضع تعرفه علیه 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را دنبال کنند، قیمت نفت فروکش کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز گذشته با 9 سنت کاهش به 78 دلار و 9 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز چهارشنبه به رقم 80 دلار و 13 سنت رسید، اما در روز پنجشنبه 2 درصد افت کرد.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 40 سنت کاهش به 68 دلار و 99 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز پنجشنبه 2.5 درصد افت کرده بود. پس از یک هفته پر نوسان، نفت برنت 1.6 درصد و نفت خام آمریکا 1.8 درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

شرکت های انرژی آمریکایی در این هفته برای دومین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفتی خود را افزایش دادند.

واشنگتن تحریم های مالی علیه ایران را تشدید کرده و قرار است تا کمتر از 2 ماه دیگر صادرات نفت ایران را نیز تحریم کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchwinx.23nxzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما