تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶
جالب است ۰
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس :

روند فروش اموال مازاد بانک‌ها ضعیف است

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با تاکید بر روند کند واگذاری اموال مازاد بانک ها، تقویت معیشت فرهنگیان و بازنشستگان را از اولویت های مهم در تدوین بودجه سال۹۸ دانست.
روند فروش اموال مازاد بانک‌ها ضعیف است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، رحیم زارع در خصوص افزایش سرمایه بانک ها گفت: بخش تولید با مشکل کمبود نقدینگی روبرو بوده و بدیهی است یکی از راهکارها برای رفع مشکل نقدینگی تولید ارائه تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان است که البته بانک ها نیز اعلام می کنند با مشکل منابع روبرو هستند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج بانک ها از بنگاه داری زمینه ساز حمایت از تولید و بخش خصوصی است، افزود: افزایش سرمایه بانک ها می تواند به تقویت تسهیلات دهی از سوی بانک ها منتهی شود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به قانون رفع موانع تولید، بانک ها از محل فروش اموال و املاک مازاد موظف به افزایش سرمایه هستند، اما روند پیگیری انجام این مهم ضعیف است.

زارع تصریح کرد: تجدید ارزیابی دارایی بانک ها می تواند نقش مهمی در افزایش سرمایه بانک ها داشته باشد و در این راستا باید اقدامات لازم توسط سیستم بانکی و وزارت اقتصاد انجام شود. وی افزود: در تدوین بودجه سال 98 با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید اولویت های مانند افزایش سرمایه بانک ها در نظر گرفته شود، از طرفی باید ساز و کارهایی برای ارتقای معیشت بازنشستگان، کارگران و فرهنگیان نیز در نظر گرفته شود چرا که این اقشار امکان استفاده از مزایای ویژه شغلی را ندارند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در هر صورت باید در تدوین بودجه سال آینده با لحاظ حساسیت ها و میزان منابع به اولویت ها توجه شود.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg7x9w.ak9wq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما