تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۸
جالب است ۰
مدیرعامل تامین سرمایه سپهر :

موانع رشد بازار مالی کشور

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر گفت: تقویت و تعامل بین بازار پول و سرمایه فرصت هایی را فراهم می کند که براساس آن رشد و توسعه اقتصاد با سرعت بیشتری حرکت می‌کند و پوشش تغییرات نرخ ارز یکی از این موارد است.
موانع رشد بازار مالی کشور
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، سید حسین میری با تاکید براینکه یکی از راه هایی بهبود بازار پول و سرمایه تعامل بین دو بازار است، تاکید کرد: عدم اتفاق بین بازار پول و سرمایه برای استفاده از ابزارهای مالی جدید قابل معامله در بورس، یکی از موانع رشد بازار مالی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: این درحالی است که تلاش برای ارتقاء همکاری‌های دو بازار برای اجرایی نمودن ابزارهای مالی نوین، درتوسعه تامین مالی نهادهای اقتصادی، از ضروریات است.

خطوط ارتباطی سرمایه‌گذاران

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر با بیان اینکه شبکه گسترده سخت افزاری بازار پول ظرفیت بالایی برای رشد سریع فیزیکی بازار سرمایه دارا است، اضافه کرد: در صورت ایجاد زمینه‌های لازم، هر یک از شعب بانک می‌توانند به عنوان خطوط ارتباطی سرمایه‌گذاران بالقوه بازار سرمایه عمل کنند.

وی با تاکید براینکه، به علت عدم وجود ابزارهایی به‌ منظور پوشش تغییرات نرخ ارز، جریان‌ ورودی سرمایه‌های خارجی بسیار ناچیز است، گفت: بازار پول و سرمایه می‌توانند با ایجاد بازار جدید و با استفاده از ابزارهای نوین مالی، مانند قراردادهای آتی ارز و اختیارات ارزی، ریسک نوسانات نرخ ارز را پوشش داده و بستر توسعه بازار مالی کشور اعم از بازار پول و سرمایه را فراهم آورند.

تسهیل قوانین و مقررات

میری با اشاره به قوانین و مقرراتی مستقل از بازار پول و سرمایه را از دیگر چالش‌ها در عدم تعامل بازار پول و سرمایه عنوان کرد و گفت: مقررات و آیین‌نامه‌های بازار پول و بازار سرمایه که مستقل از یکدیگر وضع می‌گردند، باعث ایجاد مشکلات متعدد می‌شود در نتیجه، لازم است در وضع قوانین و مقررات دو بازار تعامل وجود داشته باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciwzap.t1apy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما