تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۶
جالب است ۰
در مرکز پایش روند ترخیص کالا چک می شود و با توجه به شرایط فعلی کشور از ۲۹ مرداد ترخیص کالاهای اساسی روان تر شده است.
ترخیص کالاهای اساسی در گمرک روان‌تر شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، علی معقولی با حضور درباره آمار کالاهای انبارشده گمرکات کشور و پرداخت دموراژ بابت رسوب کالا در گمرکات گفت: مرکز پایش علاوه بر بررسی های میدانی، تمامی روندهای ترخیص کالا را تحت نظر دارد؛ درباره کالای اساسی و مواد صنعتی و دارویی مشکلی از نظر ترخیص نداشته و با توجه به شرایط فعلی کشور شرایط ترخیص را تسهیل کرده ایم.

وی افزود: ما توقفی در ترخیص کالا نداشتیم بلکه فقط یک وقفه در ترخیص از 16 تا 29 مرداد داشتیم و از 29 مرداد روند ترخیص سریعتر شده است. مدیرکل مرکز واردات گمرک با بیان اینکه کالاها به طور مداوم در گمرک درحال ترخیص هستند، تصریح کرد: وقتی کالاها از کشتی وارد گمرک می شود، همزمان کشتی با کالاها هم بارگیری می شود؛ بنابراین در گمرک رسوب کالا نداشته ایم. وقفه در ترخیص برطرف شده و ترخیص در حال انجام است.

معقولی اعلام کرد: در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی طبق مصوبه ای که گرفتیم با حداقل اسناد حتی با یک بارنامه امکان ترخیص کالا وجود دارد و با این روش با ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی نداریم. وی گفت: از 29 مرداد روان سازی در ترخیص صورت گرفته ولی معافیت از پرداخت مابه التفاوت ارزی مانند قبل و بر اساس فهرست تعرفه انجام می شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchkznx.23nxqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین