تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸
جالب است ۰
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس :

توقف سیگنال‌های منفی بازار غیررسمی بر نرخ ارز

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس بر ضرورت توزیع ارز حاصل از صادرات در بازار ثانویه تاکید کرد و گفت: با تمهیدات انجام شده، سیگنال‌های منفی بازار غیررسمی بر قیمت ارز کاهش می‌یابد.
توقف سیگنال‌های منفی بازار غیررسمی بر نرخ ارز
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، حمیدرضا فولادگر با اشاره به آشفته بازار سکه و ارز در ماه های اخیر، گفت: در شرایط فعلی شرکت های پتروشیمی، فولاد و سایر شرکت ها باید در تامین ارز مورد نیاز کشور کمک کنند.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس بیان داشت: نقدینگی رها شده در بازار ریشه اصلی این نابسامانی ها بوده و تا حل نشود این حباب قیمتی در بازار به ویژه در سکه کاهش نمی یابد. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد بازار ثانویه و همچنین سامانه نیما، افزود: باید ارز به اندازه کافی در بازار ثانویه توزیع شود و تا زمانی که کمبودی در این بازار احساس شود تنظیم نرخ ها ممکن نخواهد بود.

وی بر ضرورت تشویق صادرکنندگان برای عرضه ارز حاصل از صادرات به بازار ثانویه تاکید کرد و گفت: این نوع توزیع وجوه حاصل از صادرات در بازار و همچنین تامین ارز مورد نیاز واردات از افزایش تقاضای کاذب که به رشد بی ضابطه نرخ ها می انجامد جلوگیری می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه، دولت در بحث تامین ارز مورد نیاز واردات کالاهای ضروری و همچنین توزیع ارز حاصل از صادرات در بازار  باید بیشتر دقت کند، افزود: در شرایط فعلی شرکت های پتروشیمی، فولاد و سایر شرکت ها باید در تامین ارز مورد نیاز کشور کمک کنند زیرا این شرکت ها در همین شرایط توانسته اند به رشد و پیشرفت کافی برسند.

فولادگر با بیان اینکه عرضه ارز حاصل از صادرات شرکت های موفق در سامانه و همچنین بازار ثانویه باید پیگیری شود، تصریح کرد: دولت در این راستا باید جدیت داشته باشد تا بازار ثانویه جا افتاده و نرخ مناسب برای تولید مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه هر چند بازار غیر رسمی در حوزه ارز کاذب و غیر واقعی بوده، اما سیگنال و علامت منفی به بازار می دهد، گفت: متاسفانه عملکرد این بازار کاذب بر همه قیمت ها و اجناس ضروری مردم مشهود بوده از اینرو باید تدبیری برای ساماندهی آن صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شرکت های شبه دولتی که از منابع کلان کشور استفاده کرده اند باید موظف به توزیع ارز حاصل از صادرات خود در بازار ثانویه شوند، افزود: دولت نیز باید با اتخاذ تدابیری تقویت بازار ثانویه را در دستور کار قرار دهد.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی یادآور شد: جذب نقدینگی های سرگردان نیز به عنوان راه حلی بلند مدت می تواند از آشفتگی بازار ارز بکاهد البته که استفاده از این حجم نقدینگی در پروژه های نیمه تمام عمرانی، تولید و صنعت بهترین راهکار است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf0ydm.w6dmeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین