تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۹
جالب است ۰
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ما اعتقاد داریم اشتغال مهمترین مسأله کشور است و یکی از برنامه‌های ما در سال ۹۷ کاهش مالیات بخش تولید از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد است.
پیشنهاد کاهش مالیات بخش تولید از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سیدکمال تقوی نژاد، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 97 مهمترین جهت گیری سازمان این بود که با کسب اعتماد بیشتر ،حفظ حقوق مودیان، جلوگیری از تبعیض‌های مالیاتی ، مبارزه با فرار مالیاتی  و ایجاد فرهنگ تولید و اشتغال بتوانیم در ایجاد سازمان محبوب حرکت کنیم.

وی افزود: محبوبیت مساله مهمی است و تلاش ما حرکت در این راستاست. اعتقاد داریم تولید باید وجود داشته باشد تا مالیات باشد، اعتقاد داریم اشتغال مهمترین مسأله کشور است. یکی از برنامه‌های ما در سال 97 کاهش مالیات بخش تولید از 25  به 20 است.

وی ادامه داد: پیشنهادات آن به دولت ارائه شده تا با همکاری دیگر دستگاهها و نهادها تکمیل شود و البته نیاز به طی شدن فرآیندهای قانونی در مجلس دارد.

وی در مورد مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد: برای تامین مخارج شهرداری‌ها و دهیاری ها 262 هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده جمع شده است که 89 هزار میلیارد تومان آن عوارض بود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: در راستای مبارزه با فرار مالیاتی، 22 هزار میلیارد تومان از فرارهای مالیاتی شناسایی شده و روند پیگیری وصول آنها ادامه دارد.

تقوی نژاد تاکید کرد: یکی از مهم ترین بحث‌ها ارائه اطلاعات هویتی افراد به خصوص افراد ناتوان به افراد سودجو است که باعث شده تا بدهی‌های مالیاتی بزرگی برای افراد ارائه دهنده اطلاعات ایجاد شود.

وی با اشاره به هزینه‌های کشور عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد هزینه‌های جاری کشور از محل مالیات تامین می‌شود و نسبت مالیات بر بودجه حدود 38 تا 40 درصد است که خوشبختانه با شناسایی مالیات های جدید آن را افزایش خواهیم داد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در سال 97 حدود 100 درصد اظهارنامه ها به صورت الکترونیکی است که این یک نوع رکود در جهان است و در کشورهای پیشرفته این رقم 97 درصد است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcewz8x.jh8xpi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما