تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
جالب است ۰
قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که ارزش دلار تحت تاثیر انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در ماه جاری و نگرانی‌ها نسبت به تشدید جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن بالا رفت، با کاهش روبه‌رو شد.
کاهش قیمت طلا در پی گرانی دلار
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.2 درصد کاهش، به 1193.07 دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تقریبا ثابت بود و در 1199.60 دلار ایستاد.

به گفته لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر شرکت ا FXTM، با بالارفتن ارزش دلار ناشی از انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، قیمت طلا با فشارهای کاهشی بیشتری مواجه خواهند شد و در کوتاه مدت یا میان مدت، قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به سطح 1185 تا 1160 دلار سقوط کند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار اشتغال مطلوب آمریکا که جمعه گذشته منتشر شد، انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره در نشست سپتامبر بانک مرکزی این کشور را تقویت کرد که سومین دور افزایش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری خواهد بود.

نرخ‌های بهره بالاتر بازده اوراق قرضه را افزایش می‌دهد و از جذابیت طلا که سوددهی ندارد کم کرده و ارزش دلار را تقویت می‌کند.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ 0.1 درصد رشد کرد و به 95.236 واحد رسید.

ارزش دلار پس از این‌که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد آماده است روی کل واردات چین به آمریکا تعرفه سنگین وضع کند تقویت شد. این اظهارات سرمایه‌گذاران را متقاضی خرید دلار کرد، زیرا تصور می‌رود آمریکا در جنگ تجاری نسبت به چین، ضرر و زیان کمتری متحمل می‌شود.

قیمت طلا از رکورد بالایی که در آوریل امسال به ثبت رساند 12.6 درصد سقوط کرده، زیرا این فلز جایگاه خود به عنوان یک دارایی مطمئن را به دلار آمریکا واگذار کرده و سبب شده سرمایه‌گذاران به فروش قراردادهای خرید خود در معاملات آتی و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا اقدام کنند.

به گفته تحلیلگران بانک ANZ، طلا در مرز 1200 دلار با مقاومت شدیدی مواجه است و سرمایه‌گذاران با هربار افزایش قیمت‌ها، به فروش اقدام می‌کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 14.12 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، 785 دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 975 دلار رسید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjhvet.uqetxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما