تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۲
جالب است ۰
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس مطرح کرد:

تلاش برای عبور اقتصاد از خیابان بورس

متوقف ماندن در مشکلات معیشتی روزانه، شاید مهم‌ترین تهدید پایین بودن سواد مالی در جامعه باشد. موضوعی که حرکتی دسته‌جمعی و تلاشی همه‌جانبه را می‌طلبد تا افراد جامعه حیات فراتر از روزمرگی را تجربه کنند.
تلاش برای عبور اقتصاد از خیابان بورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،روز گذشته مراسم معرفی تیم های برتر دومین لیگ ستارگان بورس با حضور دکتر حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس ، دکتر شاپور محمدی ، رییس سازمان بورس و اوارق بهادار و یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس برگزار شد و دومین نسل سفیران بازار سرمایه به طور رسمی کار خود را آغاز کردند.

در ابتدای این مراسم، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت:گود زورخانه‌اش میل و سنگ و کباده ندارد. اینجا علم و سواد و تحلیل است که حرف اول را می‌زند. رقابتی که دو سال است پای در محیط دانشگاه‌ها گذاشته! اینجا در گود علم اقتصاد و مالی علاوه بر مرام و معرفت، نگاهی به درآمدزایی و اشتغال هم وجود دارد.

وی ادامه داد: مسابقه‌ای که می‌خواهد سواد مالی و دانش سرمایه‌گذاری در جامعه را عمق دهد؛ در کشورمان اما سطح سواد مالی آنچنان که باید و شاید بالا نیست. برای همین است که تدبیر اقتصادی و مالی بعضاً در رفتار افراد و جامعه دیده نمی‌شود و در نتیجه رشد اقتصادی مداوم بوجود نمی‌آید.

به گفته مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس متوقف ماندن در مشکلات معیشتی روزانه، شاید مهم‌ترین تهدید پایین بودن سواد مالی در جامعه باشد، موضوعی که حرکتی دسته‌جمعی و تلاشی همه‌جانبه را می‌طلبد تا افراد جامعه حیات فراتر از روزمرگی را تجربه کنند.

فلاح اضافه کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار هم به نوبه خود و در حد توانش گام در این راه گذاشته تا اقشار مختلف را با موضوع سرمایه‌گذاری و بورس بیشتر آشنا کند. یکی از آنها متخصصین آینده و نخبگان دانشگاهی هستند. همان‌ها که در سال‌های بعد سمت‌های مدیریتی در بخش‌های مختلف را در دست می‌گیرند.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: نبود رویه یکسان و تدوین نشدن راهبرد سواد مالی در سطح نظام آموزشی کشور، باعث شده مدیران اقتصادی و اثرگذار کشور با کارکرد بورس، این رکن مهم اقتصاد چندان آشنا نباشند.

دبیر اجرایی دومین لیگ ستارگان بورس تاکید کرد: لیگ ستارگان بورس، می‌خواهد این شکاف را کمی کمتر کند. می‌خواهد درهای بورس را به روی دانشگاه‌ها بگشاید تا شاید در سال‌های بعد مدیرانی در بخش‌های اقتصادی بر سر کار آیند که بورس را مأمن مطمئنی برای تأمین مالی بدانند و تلاش کنند اقتصاد را از خیابان بورس عبور دهند!!

فلاح ادامه داد: سال گذشته که اولین لیگ ستارگان بورس برگزار شد فقط 10 تیم از دانشگاه‌های پایتخت در آن حاضر بودند. امروز اما افتخار میزبانی از 34 تیم دانشگاهی که از سراسر کشور گرد هم آمدند، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به پیام این رویداد اشاره کرد و گفت: پیام لیگ ستارگان بورس تنها، کسب سود و کنترل ریسک نیست این شاید ظاهری باشد برای تعیین برنده در رقابتی دو ماهه!

فلاح اضافه کرد: منافع بنگاه‌های ایرانی عین منافع مردم ایران است و بنگاه‌های حاضر در بورس، نمایی از شرایط اقتصاد کشور؛ اگر مردم عالمانه و با دانش و نه با هیجان بورس را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند، امید آن می‌رود که گام بلندی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد برداریم.

دبیر اجرایی دومین لیگ ستارگان بورس گفت: بدانیم که هرآنچه به نفع بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس است، به نفع کشور است و هر آنچه به نفع کشور باشد، به نفع این بنگاه‌ها.باید حرکتی ادامه‌دار و بلندمدت برای افزایش سواد مالی و رشد فرهنگ سرمایه‌گذاری در کشور آغاز شود. حرکتی که از اقتصاد خانه، اقتصاد مصرف، امور مالی خانواده و مدیریت مالی خانوار بوسیله زنان شروع می‌شود.

چهار ضلعی حضور دانش بنیان ها در بورس

در ادامه این مراسم علیرضا دلیری ، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سخنان خود را با تاکید بر نقش پررنگ جوانان در اقتصاد کشور آغاز کرد و گفت: رقابت هایی این چنین میان جوانان ، میتواند زمینه ساز جوانگرایی در عرصه های مختلف اقتصادی بخصوص بازار سرمایه باشد.

وی در ادامه به فعالیت های مشترک بازار سرمایه و حوزه فناوری کشور اشاره کرد و گفت: افق بازار سرمایه در بستر فناوری های نوین بسیار روشن بوده و همین موضوع تقویت حوزه دانش بنیان را به همراه داشته است.

دلیری افزود: در چندسال اخیر تعاملات زیادی با شرکت بورس و فرابورس داشته ایم. در این زمینه توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که جوانان در بازار سرمایه فعالیت بیشتری داشته و ایده ها و طرح های خود را ارائه دهند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به چند نمونه  از ره آوردهای تعاملات این دو حوزه اشاره کرد و گفت : راه اندازی بورس ایده یکی از بهترین قراردادهای میان سازمان فناوری و سازمان بورس ایران بود. در این زمینه 30 معامله تاکنون انجام شده و 300 ایده در حال پیگیری است که این مهم ، اتفاق نادری در بورس های جهانی به شمار می رود.

دلیری همچنین به راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه اشاره کرد و گفت : تاکنون 15 صندوق جسورانه مجوز دریافت کردند،تعدادی پذیره نویسی شده و تعدادی در نوبت مجوز هستند.

وی افزود : صدور مجوز تامین مالی جمعی یکی دیگر از اتفاقات خوب در اقتصاد کشور بود، که در این زمینه وزارت کار ، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان فناوری ریاست جمهوری همکاری های مشترک داشتند.در این زمینه به زودی شاهد طراحی پلتفرم تامین مالی جمعی به پایان می رسد و شرایطی فراهم می شود که پول های خرد و افرادی که توانایی مالی کمی دارند ، بتوانند در بازار سرمایه حضور پیدا کنند.

تابلوی شرکت های دانش بنیان و sme ها در فرابورس دیگر موردی بود که دلیری به آن اشاره کرد و گفت: تابلو شرکت های دانش بنیان اتفاق قابل تقدیری است که با همکاری شرکت فرابورس ایران و کارگزاری ها صورت گرفت.در این زمینه شرکت های دانش بنیانی که بستر مالی مطلوبی دارند ، به کارگزاری ها معرفی شدند و زمینه حضور آن ها در بازار سرمایه فراهم شد.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان گفت : تردیدی نیست که تداوم چنین همکاری هایی میتواند تحرک بیشتر جوانان در اقتصاد را به همراه داشته باشد. همچنین حوزه فناوری ریاست جمهوری کشور آمادگی کامل دارد با سازمان بورس و اوراق بهادار طرح های جدیدی در این زمینه تبیین کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchqznx.23nxkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما