تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲
جالب است ۰
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن اعلام کرد: تعامل بازار سرمایه و بازار پول در یکسال گذشته به شدت آسیب دیده و انتظار داریم در فضای تازه این رابطه متحول شود.
تعامل بانک مرکزی و بازار سرمایه باید متحول شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمودرضا خواجه نصیری در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد: اهداف توسعه ای بازار سرمایه در بخش ابزارهای مالی و به طور مشخص در زمینه صندوق های سرمایه گذاری نیاز به همکاری های سازنده تری از سوی بانک مرکزی وجود دارد.

اهداف بنیادی توسعه ای

نایب رییس هیات مدیره بورس تهران گفت: توسعه صندوق های متنوع همانند صندوق های قابل معامله، صندوق جسورانه صندوق های زمین و ساختمان، بازار مشتقه، بازار فروش استقراضی می تواند از جمله اهداف بنیادی برای گسترش ابزارهای مالی در بورس باشد.

راهکارهای رونق بورس

خواجه نصیری درباره راهکارهای عملیاتی رونق بخشی بیشتر بورس افزود: اجرای معاملات الگوریتمی و معاملات پُربسامد از راهکارهای نوین افزایش رونق در بورس هستند که باید در بازار سهام به صورت جدی تری دنبال شود.

حجم انتشار اوراق مشارکت

وی در خصوص تامین مالی صورت گرفته در بخش اوراق مشارکت در سال گذشته گفت: در سال 96 به میزان 1600 میلیارد تومان اوراق صکوک، 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری تهران، 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری اصفهان در سال 96 و 5 اوراق سلف موازی از ابتدای سال تا به امروز منتشر شده است.

نقش بازرگردانی

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن به نقش بازرگردانی در بورس برای تقویت رونق بازار سهام اشاره کرد و گفت : باید بازرگردانی در بورس به صورت انسجام یافته تری انجام شود چرا که این اتفاق می تواند شفافیت داد و ستدها را در بورس بیشتر کند.

دارایی های تحت مدیریت

وی در ادامه اظهار داشت: دارایی های تحت مدیریت تامین سرمایه تمدن بیش از 30 هزار میلیارد تومان است و در مجموع 18 درصد از کل معاملات بازار سهام را انجام می دهیم. خواجه نصیری افزود: 140 هزار میلیارد تومان در صندوق بازرگردانی فعال هستیم و 2 هزار و 625  میلیارد تومان پرتفوی فعال سهام را مدیریت می کنیم و 90 هزار میلیارد تومان بازرگردانی در بورس را تامین سرمایه تمدن انجام می دهد.

200 میلیارد تومان تراکنش روزانه

خواجه نصیر درباره فعالیت های سامانه iBshop گفت : بیش از 507 هزار کاربر در این سامانه مشغول به سرمایه گذاری هستند و به طور میانگین روزانه بیش از 200 میلیارد تومان تراکنش در این سامانه صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت : معرفی جذابیت های بازار سرمایه به مردم برای جذب سرمایه ها باید به صورت یک راهبرد اصلی تعریف و تببین شود چرا که ظرفیت ها و شفافیت های بازار سرمایه می تواند در جذب پول های سرگردان نقش ویژه ای داشته باشند .

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaw6ne.49ney15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین