تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
جالب است ۰
در حالی که به دنبال کاهش سطح ذخایر نفت خام آمریکا به پایین ترین رقم ها از سال ۲۰۱۵ تاکنون و همچنین تشدید جنگ تجاری میان امریکا و چین و تضعیف اقتصادی بازارهای نوظهور بازار نفت به توازن نسبی رسیده است، قیمت نفت امروز نسبتا ثابت بود.
قیمت نفت ثابت ماند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با تنها 2 سنت افزایش به رقم 67 دلار و 79 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با 4 سنت کاهش به 76 دلار و 46 سنت رسید.

ویلیام او لافلین، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آمارهای مربوط به ذخایر نفت آمریکا نشان می دهد که این ذخایر بیش از حد انتظار کاهش داشته است.»

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام تجاری آمریکا در هفته منتهی به 31 اوت با 4.3 میلیون بشکه کاهش به 401.49 میلیون بشکه رسیده است. اما به رغم این آمار، تحلیلگران گفتند، افزایش ذخایر فرآوردهای نفتی و رشد ضعیف مصرف در آمریکا در تابستان امسال موجب شده تا قیمت ها چندان بالا نرود.

تضعیف بازارهای نوظهور و احتمال وضع تعرفه های جدید توسط آمریکا علیه کالاهای چینی نیز دیگر عامل تضعیف قیمت نفت بوده است.

در حالی که سرمایه گذاران نگران دور جدید جنگ تعرفه ای میان آمریکا و چین هستند، ارزش شاخص ها در بورس های آسیایی امروز به پایین ترین رقم در طی 14 ماه گذشته رسید و ارزش پول ملی اقتصادهای نوظهور از اندونزی گرفته تا هند شاهد افت بود.

در بخش عرضه، تولید نفت آمریکا در هفته اخیر در رقم بی سابقه 11 میلیون بشکه در روز باقی ماند.

تحریم های قریب الوقوع آمریکا علیه صادرات نفت ایران نیز این انتظار را ایجاد کرده که در اواخر امسال شکاف بین عرضه و تقاضا چندان فاحش نباشد. بانک استاندارد چارترد این هفته اعلام کرد: «عامل اصلی نوسانات قیمت نفت از نظر ما، همچنان وضع تحریم های جدید علیه مشتریان نفتی ایران است... هنوز استراتژی چین و هند در مورد نحوه ادامه خرید نفت از ایران مشخص نیست.»

https://sarmayegozarionline.ir/vdchkvnx.23nx6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین