تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸
جالب است ۰
در حالی که به دلیل نگرانی ها از طرح مسائل تجاری توسط دونالد ترامپ با دولت ژاپن، ارزش دلار در برابر ین کاهش یافته است و در شرایطی که بازارها خود را برای دور جدید تعرفه های آمریکا علیه کالاهای چینی آماده کرده اند، قیمت طلا امروز افزایش یافت.
قیمت طلا افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در حالی که به دلیل نگرانی ها از طرح مسائل تجاری توسط دونالد ترامپ با دولت ژاپن، ارزش دلار در برابر ین کاهش یافته است و در شرایطی که بازارها خود را برای دور جدید تعرفه های آمریکا علیه کالاهای چینی آماده کرده اند، قیمت طلا امروز افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1207 دلار و 60 سنت رسید.

پس از آنکه رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور به وال استریت ژورنال گفته که وی ممکن است مسائل تجاری را با ژاپن مطرح کند، ارزش دلار روند کاهشی خود در برابر ین را ادامه داد.

دیگر نگرانی عمده سرمایه گذاران، در پیش بودن تعرفه های تجاری جدید آمریکا علیه کالاهای چینی است. ترامپ گفته ممکن است تعرفه های جدیدی علیه 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی اعمال کند.

وزارت بازرگانی چین هشدار داده که این کشور هرگونه تعرفه جدید را تلافی خواهد کرد. ترامپ روز چهارشنبه گفته بود، آمریکا هنوز اماده رسیدن به توافق با چین نیست.

سرمایه گذاران همچنین منتظر خبرهایی از مذاکرات آمریکا و کانادا در مورد تجدید ساختار موافقتنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) هستند. برخی مسائل از جمله تولیدات لبنی، حمایت از شرکت های رسانه ای و نحوه حل و فصل اختلافات تجاری از جمله موارد حل نشده بین دو کشور هستند.

سرمایه گذاران همچنین به دقت در حال رصد گزارش بازار کار آمریکا در روز جمعه هستند تا سر نخ هایی از روند افزایش نرخ بهره در این کشور در طی ماه های آینده به دست بیاورند.

بحران های مالی در آرژانتین و ترکیه به این دو اقتصاد نوظهور آسیب زده است. در اندونزی، بانک مرکزی این کشور برای جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش پول ملی مداخله کرده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf0xdm.w6dmcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما