تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۲
جالب است ۰
آمارها نشان می‌دهد واردات نفت هند از ایران در اوت ۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
رشد ۵۶ درصدی واردات نفت هند از ایران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، آمار رهگیری نفتکش‌ها نشان داد هند در ماه اوت حدود 523 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده است که 56 درصد نسبت به اوت سال 2017 رشد داشت، اما 32 درصد نسبت به ژوییه کاهش نشان داد.

آمار به دست آمده از منابع بازرگانی نشان داد بخشی از این محموله‌ها در ژوییه بارگیری شده بودند و در اوت به مقصد رسیدند.

برنامه واردات سالانه پالایشگاه‌های دولتی هند برای سال مالی 2019-2018 پیش از تصمیم ماه مه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران نهایی شده بود.

یک مقام دولتی هندی اظهار کرد: هند که بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است، واردات نفت ایران را متوقف نخواهد کرد و استراتژی خود در زمینه خرید نفت ایران را پس از دیدار روز پنجشنبه با مقامات آمریکایی نهایی خواهد کرد.

در فاصله آوریل تا اوت که پنج ماه نخست سال مالی 2019-2018 هند است، واردات نفت این کشور از ایران 43 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به 646 هزار و 200 بشکه در روز رسید.

شرکت "ایندین اویل" که بزرگترین پالایشگاه هند است، حدود 4 میلیون بشکه نفت ایران را در اوت وارد کرد که معادل حدود 134 هزار بشکه در روز بود. شرکت "بهارات پترولیوم" حدود 131 هزار بشکه در روز نفت ایران را در اوت دریافت کرد.

شرکتهای "ریلاینس اینداستریز" و "هندوستان پترولیوم" در اوت نفت ایران را خریداری نکردند در حالی که آمار ماهانه شرکت پالایشگاه و پتروشیمی مانگالور و "نایارا انرژی" تغییر چندانی نداشت و به ترتیب حدود 120 هزار و 138 هزار بشکه در روز بود.

بر پایه آمار، واردات نفت هند از ایران در فاصله ژانویه تا اوت سال 2018 به میزان 21 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 2017 رشد داشت و به 600 هزار و 400 بشکه در روز رسید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgtz9w.ak9wu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما