تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
جالب است ۰
رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌ای خبر داد :

بازار در انتظار ترخیص کالاهای گمرکی

رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌ای گفت:شکی نیست که ترخیص کالا از گمرک باعث کاهش قیمت و ساماندهی بازار می‌شود.
بازار در انتظار ترخیص کالاهای گمرکی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، سید مهدی میرمهدی ، در خصوص شرایط بازار رایانه و وسایل جانبی آن گفت: در شرایط فعلی با بازار مناسبی روبرو نیستیم و متاسفانه به دلیل افزایش قیمت‌هایی که برای کالا‌ها به وجود آمده، شاهد کاهش تقاضا برای خرید هستیم.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌ای عنوان کرد: لوازم جانبی کامپیوتر افزایش قیمت 60 الی 70 درصدی داشته‌اند و علاوه بر این کمبود کالا در بازار حس می‌شود که بخش عمده آن در گمرکات جمهوری اسلامی است.

میرمهدی در خصوص افزایش قیمت‌ها، اظهار کرد: در برخی از کالا‌ها شاهد افزایش 200 درصدی هستیم که از نمونه آن می‌توان به لوازم جانبی و اکسسوری اشاره کرد، در لوازم سرمایه‌ای و قطعات هم بین 60 تا 100 درصد افزایش قیمت متغیر است.

وی تصریح کرد: باید به این نکته توجه کنیم که این افزایش قیمت‌ها با دلار 4 هزار و 200 تومانی محاسبه شده و با ورود کالا‌های جدید با ارز گرانتر مجددا شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای ترخیص کالا از گمرک بار‌ها با دولت مذاکره کرده‌ایم که صحبت‌های ما از طرف کارشناسان دولتی تایید شده، اما تا به امروز شاهد ترتیب اثر آن نبوده ایم.

میرمهدی با اشاره به اینکه شکی نیست که ترخیص کالا از گمرک باعث کاهش قیمت در بازار می‌شود، عنوان کرد: فروشندگانی که کالای خود را با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد بازار کرده‌اند، بخش اعظمی از کالای خود را فروخته‌ و هم‌اکنون کالایی برای عرضه به بازار ندارند.

میرمهدی عنوان کرد: هم‌ اکنون نیز در بازار کالا وجود دارد، اما متاسفانه در دست افراد محدودی است که این افراد کالا‌ها را با قیمت غیر واقعی در بازار به فروش می‌رسانند، این در شرایطی است که اگر واردکنندگان متعددی باشند بازار به صورت رقابتی در آمده و افراد کالا‌های خود را با قیمت معقولی به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند.

وی در خصوص کالا‌های موجود در گمرک گفت: در ابتدای سال جدید کالا‌های وارداتی از سال گذشته، در گمرک موجود بوده  و از زمانی هم که نرخ دلار تک نرخی اعلام شد بسیاری از سرمایه‌گذاران اقدام به واردات کالا کرده‌اند که هر دوی این‌ها هم‌اکنون در گمرک موجود است و در این میان افرادی توانسته‌اند کالای خود را از گمرک ترخیص کنند.

میرمهدی در ادامه به ارائه پیشنهاداتی برای بهبود شرایط پرداخت و گفت: اگر مسائل و مشکلات پیش پای واردکنندگان را بردارند و اجازه ترخیص کالا از گمرک را بدهند، با ورودی این کالا‌ها به بازار از بیکاری و تعطیلی واحد‌های صنفی جلوگیری می‌شود که این امر خود مزایایی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌ای اظهار کرد: کالا‌های موجود در گمرک توسط واردکنندگان همین صنف به صورت قانونی وارد شده‌اند و امکان عودت کالا و یا بازپس‌گیری ارز‌ها وجود ندارد، به همین خاطر بهترین راهکارهای برای این کالاها ترخیص آنها است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccmxq1.2bqis8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما