تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳
جالب است ۰
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس :

مردم نگران تامین کالای ضروری نباشند

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مردم نگران تامین کالاهای ضروری نباشند.
مردم نگران تامین کالای ضروری نباشند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدمهدی مفتح افزود: با توجه به آشفتگی های بازار ناشی از جنگ اقتصادی آمریکا و همپیمانانش علیه ایران شاهدیم که کالاهای اساسی به شکل و قیمت مناسب در دسترس مردم قرار ندارد اما به دنبال اطمینان بخشی به مردم هستیم که نگران تامین کالاهای مورد نیاز و ضروری خود نباشند.

وی ادامه داد: طرحی دو فوریتی داریم که کلیاتش در مجلس تصویب شد که طی آن دولت باید کالاهای اساسی مانند مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز و سفید، روغن، حبوبات، قند و شکر و لبیات را تامین و توزیع صحیح انجام دهد تا با قیمت و زمان مناسب به دست مردم برسد.

مفتح گفت: وقتی مواد اولیه این نیازمندی ها بر اساس دلار 4 هزار و 200 تومانی باشد پس قیمت تمام شده پایین و مناسبی هم خواهد داشت. گفتنی است کالاهایی که دولت با ارز بیشتر از 4 هزار و 200 تومان تهیه کند ممکن است گرانتر به دست مصرف کننده برسد پس این طرح دو فوریتی حتماً بار مالی هم خواهد داشت.

وی تاکید کرد: به دنبال آنیم که طرح و نرخ گذاری جدید در بازار ایجاد نشود. تعاونی های نیروهای مسلح، کارمندان، فرهنگیان و عشایر بسترهای مناسبی برای توزیع این کالاهای ضروری است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از نهایی شدن نتایج این طرح تا 72 ساعت آینده یعنی پس از تایید دو فوریت در صحن علنی مجلس خبر داد و افزود: این طرح حداکثر تا چهارشنبه به انجام خواهد رسید و پس از تایید شورای نگهبان، عملیاتی می شود.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcamwne.49nu615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما