تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳
جالب است ۰
معاون تأمین مالی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان :

بازار سرمایه با ریسک ها سازگار می شود

مهمترین ریسک سیستماتیک اصلی پیش روی ما محصول فضای بین الملل است و می توان آن را به بازگشت تحریم ها خلاصه کرد.
بازار سرمایه با ریسک ها سازگار می شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،ابوالفضل شهرآبادی، معاون تأمین مالی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، ضمن بیان مطلب فوق در خصوص ریسک های پیش روی بورس ، گفت: تحریم ها و تاثیر آن روی بازار سرمایه موضوعی است که از چندین سال پیش در کشور ما مورد توجه است. بازار سرمایه ما نسبت به تحریم ها واکسینه شده اما در مقاطعی همچون زمان فعلی که ریسک قوی تر است بازار تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

معاون تأمین مالی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، با تاکید بر اینکه اکنون مجموعه بازار به هوشمندی خاصی رسیده و خود را با ریسک ها سازگار می کند، گفت: در عین حال که گفته می شود سرمایه گذاران ایرانی با توجه به فرهنگ خود افراد ریسک گریزی هستند ولی در بازار سرمایه، ریسک های بزرگی را تحمل کردند که عمده ترین آنها نیز تحریم ها است.

وی ادامه داد: در داخل هم بعضاً با ریسک هایی مواجه هستیم. در ایران بالا و پایین شدن وضعیت کلی اقتصاد زیاد است و همین امر نوسان های بازار سرمایه را نیز به همراه دارد. ریسک داخلی و بین المللی باعث شده سرمایه گذاران در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر انعطاف پذیری بسیار بالاتری داشته باشند.

این مدیر اقتصادی در پاسخ به این پرسش که نزدیک شدن به نیمه آبان ماه و شروع دور جدید تحریم ها چه تاثیری بر عملکرد بازار سرمایه دارد، گفت: بازار سرمایه در همه جا به شفاف ترین و سریع ترین بازار شهرت دارد. به عبارت دیگر یک بازار واکنش سریع است و مهم ترین عاملی که روی آن اثر می گذارد اطلاعات است. به محض اینکه اطلاعات به بازار می رسد اثر خود را همان لحظه می گذارد و این ویژگی بازار سرمایه است و کسانی در این بازار جلو هستند که زودتر به اطلاعات برسند.

ابوالفضل شهرآبادی، ادامه داد: در یک دهه گذشته تعداد تحلیل گران بازار سرمایه خیلی کمتر بود اما اکنون تحلیل گران زیادی در بازار سرمایه فعال هستند و آنها می دانند به محض انتشار اطلاعات بازار از آن متاثر می شود.  زمانی که اطلاعات منتشر شود بلافاصله روی قیمت سهام تاثیر می گذارد. گاهی این اطلاعات پیش خور می شود یعنی وقتی شما از تحلیل های آبان ماه خبر دارید طبیعی است که زودتر استراتژی سرمایه گذاری را اتخاذ کنید.

این تحلیلگر بازار سرمایه چشم انداز سه ماهه سوم بازار سرمایه را ترسیم کرد و گفت: روند آتی بازار سرمایه تا حدی وابسته به ریسک های بین المللی و به شکل خلاصه تحریم ها است. ممکن است شدت این ریسک بین المللی در مقطعی فعالیت بازار سرمایه را سخت کند اما با توجه به تجربه چند ساله ای که از تحریم ها داریم تاثیر آن کوتاه مدت است.

ابوالفضل شهرآبادی، با بیان اینکه انتشار اخبار تحریم تاثیر خود را داشته و اطلاعات آن در بازار سرمایه پیش خور شده است، گفت: تاثیر تحریم ها در بازار سرمایه به این بستگی دارد که شرکت های ما چطور بتوانند برای صادرات و تولید راهکار پیدا کنند. حتی اگر تحریم ها شدت پیدا کند در نرخ ارز و قیمت طلا تغییر ایجاد می شود و این به نفع شرکت های صادرات محور است و اگر بتوانند صادرات انجام دهند سود های خوبی کسب می کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchivnx.23nizdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین