تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۹
جالب است ۰
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس :

بسته جدید ارزی به هدف خورد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با مثبت ارزیابی کردن نتیجه اجرای بسته جدید ارزی از سوی بانک مرکزی گفت: تغییر سیاست های بانک مرکزی باید در اجرا با جامعیت همراه باشد تا نتایج آن بر اقتصاد مشهود شود.
بسته جدید ارزی به هدف خورد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدرضا پورابراهیمی با مثبت ارزیابی کردن اقدام بانک مرکزی در ارایه بسته جدید ارزی، گفت: بسته ارزی جدید دولت همزمان با تغییر رییس کل جدید بانک مرکزی فضای جدیدی در اقتصاد ایجاد کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کلیات بسته جدید مورد تایید است البته شاید در برخی موارد اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، افزود: اجرای کامل و دقیق این بسته مهم ترین دغدغه فعلی است، البته که با سیاست قبلی مخالف بودیم و آن بسته  سیاست اقتصادی کشور را به سمت نابودی هدایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر سیاست های بانک مرکزی باید در اجرا با جامعیت همراه باشد، تصریح کرد: زیرا در این صورت اثرات آن در کاهش التهابات، ساماندهی بازار و همچنین ایجاد آرامش در سایر بازارها مشهود خواهد شد.

پورابراهیمی ادامه داد: پیش بینی ما این است که در ماه های آینده تاثیر بسته جدید ارزی دولت بیشتر نمایان خواهد شد، زیرا ما به بسته پیشنهادی جدید خوشبین هستیم. این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تجربه سپرده گذاری ارزی در ماه های اخیر و بدعهدی بانک ها در ارایه ارز افراد، گفت: این نوع سپرده گذاری در در بسته ارزی قبلی نزد بانک ها انجام می شد، اکنون بانک مرکزی متولی این حوزه است.

وی ادامه داد: مردم می توانند با اعتماد کامل همانگونه که ریال خود را سپرده گذاری می کنند در خصوص ارز نیز این اقدام را انجام دهند البته موضوعی که باعث بی اعتمادی مردم شد این بود که افراد ارز خود را سپرده گذاری کردند اما بانک ها ارز آنها را به صورت ریال آن هم با نرخ مصوب ارایه کرند که این تخلف بود.

پورابراهیمی تاکید کرد: اکنون بانک مرکزی طبق بسته جدید ارزی می گوید هر نوع ارزی سپرده گذاری شود همان باز پرداخت خواهد شد ضمن اینکه برای بازه زمانی یک ساله هم سود پرداخت خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امکان برداشت زودتر از یک سال سپرده ارزی نیز فراهم است با این تفاوت که در صورتی که زودتر از یک سال برداشت سپرده صورت بگیرد محاسبه سود 4 درصد برای چند ماه سپرده گذاری شده محاسبه خواهد شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcguy9w.ak9qu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین