تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۶
جالب است ۰
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

۴ دلیل بروز مشکلات ارزی

اتفاقی که در بازار ارز افتاد محصول ناترازی سیستم بانکی، رشد نقدینگی و اصرار به تداوم رشد نقدینگی است.
۴ دلیل بروز مشکلات ارزی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،عبدالناصر همتی  در افتتاحیه بیست و نهمین همایش دو روزه بانکداری اسلامی که در مرکز همایش های صدا وسیما در حال برگزاری است، افزود:این روند همراه با  بی برنامگی سیاست های پولی منجر به بروز این معضلات شده است.

وی با بیان اینکه، به شرطی در این همایش شرکت کردم که  این نوع همایش ها کاهش یابد، اظهارداشت: بهتر است کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم.

وی اظهار داشت: ایران از جمله کشور هایی است که به حذف ربا متعهد شده است و برگزاری این همایش به صورت مستمر  نشان  دهنده این حداقل هایی در این زمینه است البته امیدواریم  با ارتقا  قانون عملیات بانکداری اسلامی به صورت بهتری این  بانکداری را اجرایی کنیم.

تاکید بر اجرای حاکمیت شرکتی

همتی با بیان اینکه موضوع همایش حاکمیت شرکتی است، گفت: عدم توجه به الزامات بانکداری شرکتی به خصوص توسط سهامداران و بردن بانک ها به سمتی که به صورت حرفه ای اداره نشوند، بسیار بحث مهمی است و باید به آن توجه شود.

وی افزود: امیدوار هستم افرادی که امروز مقاله یا سخنرانی دارند به موضوع مهم عدم مداخله سهامداران در امور بانک توجه کنند زیرا یکی از برنامه های من اعمال این بحث مهم است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: دخالت سهامدار در اداره بانک چه در بانک دولتی و خصوصی باید به حداقل برسد و باید بانک توسط مدیریت حرفه ای اداره شود.

رییس شورای پول و اعتبار اظهار داشت: همه افراد چه در داخل نظام بانکی و چه خارج از آن به وضعیت فعلی اعمال حاکمیت شرکتی در بانک ها معترض هستند.

هیچ اراده ای برای کُند کردن نقدینگی وحشتناک نمی بینم

همتی دیدار اخیر هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دولت اشاره کرد و گفت: باور عمیق من این است که اتفاقی که در بازار ارز افتاد، محصول ناترازی سیستم بانکی و رشد وحشتناک نقدینگی و اصرار ما به تداوم نقدینگی است.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: هیچ اراده ای نمی بینم که بخواهد رشد نقدینگی را کُند کنند یا فکری برای جمع آوری آن داشته باشد؛ تا زمانی که این وضعیت ادامه دارد، شرایط در بازار ارز و سایر دارایی های قابل وصول برای حفظ ارزش پول توسط افراد ادامه دارد.

وی اظهار داشت: دولت آمریکا برای محروم کردن ایران از درآمدهای نفتی خود تلاش های فراوانی می کند و همزمان می خواهد انتقال دارایی های ایران را سخت و محدود کند؛ به همین دلیل دفاع از نرخ واحد برای ارز امکان پذیر نبود و نباید خود را در تله سیاست های آمریکا قرار می دادیم.

همتی افزود: با هماهنگی سران سه قوه بسته جدید سیاست ارزی را اجرا کردیم و حداقل شاهد تثبیت در بازار ارز بودیم و امیدوارم به تدریج نتایج این سیاست را در بازار ارز ببینیم.

وی تاکید کرد: حفظ قدرت ارزی کشور برابر با حفظ منابع ارزی، کنترل تورم و اصلاح ناترازی ترازنامه بانک ها و کنترل نقدینگی وحشتناک در کشور است؛ در شرایط تحریم مهم ترین متغیر اقتصادی برای ما نرخ ارز است و مهم ترین هدف جلوگیری از اتلاف منابع ارزی است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceno8x.jh8zfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما