تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹
جالب است ۰
مدیر گروه مطالعات انرژی وین :

بازار جهانی نفت سخت پیچیده شده

مدیر گروه مطالعات انرژی وین گفت: بازار جهانى نفت در دنیاى کنونى سخت پیچیده شده است. عوامل مهم ساختارى و فراساختارى و ژئوپلیتیکى بازار را تحت تاثیر قرار داده‌اند از همین رو کلیه بازیگران در هر دو سوى بازار لازم است همکارى کنند.
بازار جهانی نفت سخت پیچیده شده
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،فریدون برکشلی ، درباره اینکه آیا اوپک تاکنون به اهداف از پیش تعیین شده خود مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان دست یافته است یا خیر، اظهار داشت: اوپک تاکنون در بیشتر اهداف و ماموریت‌هاى خود در حد مقدورات موفق بوده و ثبات بازار جهانى نفت در مسیر منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به سازمان اوپک نمره قبولى بالایى را مى‌دهد.

وی درباره هدف اولیه تشکیل اوپک برای مقابله با هفت خواهران نفتی تصریح کرد: بحث هفت خواهران نفتى در واقع از مدت‌ها قبل از تاسیس سازمان اوپک شکل گرفت و سردمدار مقابله با هفت خواهران، در ابتدا سرهنگ قذافى بود که به عنوان یک رهبر انقلابى جوان با شاه و سعودى‌ها در افتاد و صنایع نفت اوپک را ملى کردند.

مدیر گروه مطالعات انرژی وین درباره بروز و ظهور بازیگران اصلی جدید و احتمال به انزوا رفتن ایران در سازمان اوپک با توجه به تحریم‌ها بیان کرد: بازار جهانى نفت در دنیاى کنونى سخت پیچیده شده است. عوامل مهم ساختارى و فراساختارى و ژئوپلیتیکى بازار را تحت تاثیر قرار داده‌اند و از همین روى کلیه بازیگران در هر دو سوى بازار لازم است همکارى کنند که این همکارى از تابستان ٢۰١٥ آغاز شد و کماکان ادامه دارد. البته ایران نیز از بنیان‌گذاران سازمان اوپک و همواره یک عضو کلیدى و تاثیرگذار بوده است.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcba9bf.rhb8spiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین