تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
جالب است ۰
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد؛

حرکت واحدهای تولیدی به سوی ورشکستگی

به زودی سونامی ورشکستگی واحدهای تولیدی و بیکاری را مشاهده خواهیم کرد.
حرکت واحدهای تولیدی به سوی ورشکستگی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمود اسلامیان در نشست مشترک هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور نگران کننده است و بخش خصوصی باید فعال تر از گذشته در مقاب تصمیمات ناصحیح و خلاف عقل و منطق ایستادگی کند.

وی افزود: استان اصفهان به عنوان قطب صنعتی و قطب فولاد کشور با شرایط دشواری در تولید و تامین مواد اولیه روبرو است و در همین وضعیت باید محصولات خود را با ارز ٤٢۰۰ تومانی در بازار بورس به صورت دستوری عرضه کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد از برخی تصمیمات غیر کارشناسانه، گفت: خشکی زاینده رود یکی از نتایج این قبیل تصمیم هاست و متاسفانه روند تصمیم گیری بر این محور ادامه دارد و به زودی سونامی ورشکستگی واحدهای تولیدی و بیکاری را مشاهده خواهیم کرد.

اسلامیان از هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران خواست که در دفاع از حقوق فعالان اقتصادی فعال تر وارد میدان شوند و افزود: واحدهای تولیدی بزرگ به سختی خود را سرپا نگه داشته اند.

رییس اتاق بازرگانی ایران در این نشست، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان یکی از اتاق های تاثیر گذار، متفاوت و خلاق بوده و همواره نقش موثری در فعالیت های اتاق بازرگانی داشته است.

غلامحسین شافعی، شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی اصفهان را یکی از شوراهای پیشرو و اثرگذار برشمرد و گفت: برخی شوراهای گفتگوی استانی مانند شورای اصفهان از شورای ملی گفتگو فعال تر عمل می کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تصمیمات خلق الساعه و بدون مطالعه چندی است فضای اقتصادی کشور را درگیر خود ساخته و متاسفانه در این تصمیم گیری ها از بخش خصوصی  نظر نمی گیرند، تاکید کرد: وقتی دولت به بن بست می رسد، از بخش خصوصی نظر می گیرد و این درست نیست که تنها زمانی که نظام تصمیم گیری دچار مشکل اساسی شده، به ما رجوع شود.

وی از مخالفت بخش خصوصی در دخالت دولت در قیمت گذاری خبر داد و گفت: متاسفانه در گوش تصمیم گیران پنبه است و حرف بخش خصوصی شنیده نمی شود.

شافعی تاکید کرد: متاسفانه کارخانه تصمیم گیری دولت، ناخواسته به اثربخشی تحریم هاکمک می کند، این در حالیست که ترامپ برای تحریم ایران وقت می گذارد اما مسئولان یک شبه با یک تصمیم چرخه تولید و تجارت را با مشکل روبرو می کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست، گفت: ساختار برنامه ریزی کشور با چالش  اساسی درگیر است و مسایل متعدد حل نشده ای روی میز مانده است.

پدرام سلطانی تاکید کرد: در چنین شرایطی باید به سمت اصلاح اساسی ساختار پیش رویم، مساله بخش خصوصی این است که از یک حدی نمی تواند فراتر عمل کند و نظرات و مصوبات در حد ایده و تئوری باقی می ماند.

نایب رییسه اتاق بازرگانی ایران دراین نشست گفت: نبود هماهنگی بین تیم اقتصادی و رییس جمهور باعث بروز نابسامانی در فضای اقتصادی کشور شده است.

مسعود خوانساری از نتیجه بخش نبودن مکاتبات بخش خصوصی با دولت خبر داد و افزود: اتاق بازرگانی ایران در نامه های متعدد مخالفت خود را با برخی از تصمیمات اقتصادی دولت اعلام و راهکارهای اجرایی صحیح را اعلام کرده است، اما نتیجه مناسبی از این مکاتبات به دست نیامده است.

وی از فعالان اقتصادی و اتاق های بازرگانی سراسر کشور خواست که مسایل، مشکلات و راهکارهای خود را از طریق رسانه های جمعی و گروهی به اطلاع مسوولین و مردم برساند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست، گفت: تحریم های داخلی از تحریم های خارجی بر فعالیت واحدهای صنعتی  بزرگ و کوچک تاثیرگذارتر است.

بهرام سبحانی با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی در دریافت حق بیمه از هر قرارداد خرید شد و گفت: فولاد مبارکه سالانه چهار هزار میلیارد تومان سنگ آهن خرید می کند و قراردادهای بسیاری برای تولید ورق تنظیم می‌شود.

وی با انتقاد از سیاست های اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در چند ماهه اخیر، گفت: تفاوت قیمت هر کیلو ورق از درب کارخانه تا تالار بورس ٢٢۰۰ تومان است و این قیمت گذاری به بهانه حمایت از مصرف کننده انجام می شود و برای عده ای رانت ایجاد کرده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjahet.uqevyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین