تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
جالب است ۰
امروز بازارهای بورس آسیا به دلیل تقویت یوآن در برابر دلار تقویت شد و بیشتر سهام‌های آسیایی سبزپوش شدند.
موج صعود شاخص‌ها در بورس‌های آسیا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،ارزش سهام در بورس آسیا با رشد مواجه شدند. بر اساس این گزارش، دو دلیل عمده بازارهای آسیایی را سبزپوش کرد. نخست اینکه بانک مرکزی چین با بازنگری در سیاست‌های خود توانست تا حدود زیادی یوآن خود را تقویت کند که اثر آن به بازارهای بورسی آسیا تاثیر مثبت گذاشت.

دلیل دوم اینکه بازار وال استریت آمریکا پاسخ مثبتی از نظرات و پیشنهادات فدرال رزرو درباره نرخ بهره گرفت. طی نشست دو روزه که بانک مرکزی آمریکا اواخر هفته گذشته داشت اعلام کرد به افزایش نرخ بهره کماکان ادامه می‌دهد. پیش از این ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از عملکرد بانک مرکزی این کشور انتقاد کرده بود. رییس فدرار رزرو آمریکا جرومی پاول چند ماهی است توسط دولت آمریکا در این سمت مشغول به کار شده است.

رشد شاخص نیکی

امروز شاخص‌های آسیایی حدود 1.1 درصد افزایش یافت و شاخص نیکی ژاپن هم افزایش حدود 0.9 درصدی را تجربه کرد. البته در این میان این احتمال که مذاکرات تجاری مکزیک و آمریکا درباره توافق تجارت آزاد موسوم به نفتا به نتیجه می‌رسد نیز تاثیر مثبتی بر بازار داشت.

آیل دفونزو گواجاردو وزیر اقتصاد مکزیک روز یکشنبه اعلام کرد: به مذاکرات با آمریکا ادامه خواهد داد تا به نتیجه قابل قبولی برسد. قرارداد تجارت آزاد نفتا که پیش از دولت ترامپ منعقد شده بود پس از اینکه ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد این به شدت از این قرارداد انتقاد کرد و آن را زیر سؤال برد.

افزایش شاخص کاسپی

بازارهای بورس کره هم افزایش قابل توجهی داشت و در این میان در کره شاخص کاسپی رشد 0.3 درصدی را تجربه کرد. در چین شاخص شانگهای کامپوزیت رشد 1.4 درصد داشت و شاخص سهام طلایی GSI300 نیز 1.9 دهم درصد رشد داشت. رشد بازارهای چین متاثر از تقویت یوآن و سیاست‌های جدید بانک مرکزی این کشور و همچنین بانک مردم چین است.

یوآن بیشترین ارزش 2 و نیم هفته گذشته را در برابر دلار امروز دوشنبه تجربه کرد. امروز ارزش دلار در برابر ین 15 صدم درصد کاهش داشت و هر 111.05 ین در برابر یک دلار معامله شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchmwnx.23nzvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما