تاریخ انتشار :جمعه ۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
جالب است ۰
رئیس فدراسیون واردات گفت: در برخی از کالاها واردات با دلار ۸ هزار تومانی اصلا صرفه اقتصادی ندارد اما چون پول آن پرداخت شده و جنس در گمرک است این وسط سرمایه و زندگی واردکننده از بین می‌رود.
پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز سرمایه واردکنندگان را از بین می‌برد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، فرهاد احتشام زاد در خصوص پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز گفت: در طی این 40 سال هیچ قانونی عطف به ماسبق نشده است و این یک بدعت جدید است که در حال رخ دادن است.

رئیس فدراسیون واردات افزود: هنوز در دولت بر سر چگونگی و اجرای این قانون قطعیت وجود ندارد به خصوص در ماده 5 به نوعی آقایان سردرگم هستند و همین سردرگمی‌ها بیشترین ضرر را به مردم و واردکننده‌ها زده است.

وی گفت: الان بسیاری از واردکننده‌ها بر مبنای دلار 4 هزار 200 تومانی قرارداد بسته‌اند و مواردی به ما مراجعه کرده‌اند که با خود نهادهای حکومتی و دولتی قرداد دارند و معامله صورت گرفته اما یک دفعه آقایان اعلام کردند که باید با نرخ ارز شناور کالا را ترخیص کنند در این صورت تکلیف این معامله‌ها چه می‌شود؟

احتشام‌زاد تاکید کرد: هیچ خریداری حاضر نیست در قراردادی که امضا کرده ناگهان دو برابر پرداخت کند بنابراین در نهایت معامله را فسخ می‌کند و واردکننده مجبور است ضرر و زیان بپردازد.

وی گفت: در برخی از کالاها واردات با دلار 8 هزار تومانی اصلا صرفه اقتصادی ندارد اما چون پول آن پرداخت شده و جنس در گمرک است این وسط سرمایه و زندگی واردکننده از بین می‌رود.

احتشام زاد تصریح کرد: آقایان یک تصمیمی گرفتند که همان ابتدا کارشناسان و بخش خصوصی اعلام کردند که این تک نرخی شدن به ضرر کشور است و اجرایی نیست اما 3 ماه طول کشید تا به این حرف برسند حالا بدون هیچ معذرت خواهی بخشنامه جدید صادر کردند و آن را عطف به ماسبق کرده‌اند بدون آنکه این موضوع را در نظر بگیرند که سرمایه و زندگی مردم این وسط چه می‌شود؟

وی گفت: متاسفانه این رفتارها و بخشنامه‌های بدون کار کارشناسی و نظر خواهی از فعالان حوزه بیش از تحریم‌ها به مردم ضرر می‌زند به نظرم ما بیشتر درگیر تحریم‌های داخلی هستیم تا تحریم‌های خارجی.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchq6nx.23nzwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما