تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱
جالب است ۰
بهای معاملات نفت روز پنج شنبه بدنبال تشدید اختلاف تجاری میان چین و آمریکا کاهش پیدا کرد اما افت سطح ذخایر تجاری آمریکا مانع عقبگرد بیشتر قیمت‌ها شد.
سقوط قیمت نفت بدنبال تشدید جنگ آمریکا و چین
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بهای معاملات آتی نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، 18 سنت یا 0.2 درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به 74.63 دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 4 سنت افزایش نسبت به روز چهارشنبه، به 67.90 دلار در هر بشکه رسید.

بازارهای بین المللی تحت تاثیر دعوای تجاری میان آمریکا و چین که رشد اقتصاد جهانی را در معرض تهدید قرار داده است، ضعیف شده‌اند.

آمریکا و چین روز پنج شنبه با اجرای تعرفه تنبیهی 25 درصدی روی واردات کالاهای یکدیگر به ارزش 16 میلیارد دلار، جنگ تجاری میان دو کشور را شدت بیشتری بخشیدند.

آژانس اعتبارسنجی مودیز اینوستر سرویس پیش‌بینی کرد این اقدامات به میزان 0.3 تا 0.5 درصد از رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال 2019 خواهد کاست. اما برای آمریکا، محدودیت‌های تجاری حدود یک چهارم یک درصد از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور کم خواهد کرد.

در بازارهای نفت آمریکا، کاهش ذخایر نفت از قیمت وست تگزاس اینترمدیت پشتیبانی کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت تجاری در هفته منتهی به 17 اوت، به میزان 5.8 میلیون بشکه کاهش یافته و به 408.36 میلیون بشکه رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا در مدت مذکور به 11 میلیون بشکه در روز افزایش یافت. این به معنای آن است که سه تولیدکننده بزرگ جهان شامل روسیه، آمریکا و عربستان سعودی اکنون با تولید حدود 11 میلیون بشکه در روز، یک سوم از تقاضای جهانی را تامین می‌کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcevv8w.jh8ovi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما