تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
جالب است ۰
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: چهارماه امسال صادرات از بنادر کشور ۱۰ درصد افزایش، و واردات ۱۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال داشت.
صادرات از بنادر کشور در ۴ ماهه امسال ۱۰ درصد افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، 'محمد علی حسن زاده' امروز (شنبه) در نشست خبری در محل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تغییر نرخ برابری دلار و ریال در ماههای گذشته سبب شده تا ارزش صادرات کشور افزایش یابد، به گونه ای که امروز رویه های صادراتی در بسیاری بنادر مثبت شده است.

وی گفت: بررسی از بندر عسلویه در این مدت نشان می دهد 2 میلیون و 700 هزار تن صادرات انجام شده که در همسنجی با پارسال 200 هزار تن افزایش دارد .
به گفته این مقام مسئول، همچنین صادرات مواد نفتی از پایانه خارک در این مدت به 35 میلیون و 600 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 میلیون و 600 هزار تن افزایش یافت.
حسن زاده اضافه کرد: کاهش واردات یادشده بیش از آنکه متاثر از مساله تحریم‌ها باشد، به سیاست‌های تجاری کشور به ویژه محدودیت یکهزار و 339 قلم کالایی که وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین کرده یا محدودیت تخصیص ارز به کالاها مربوط می شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از خروج یک جانبه آمریکا از برجام، با هدف کاهش تاثیر آن در مقوله تجارت در بنادر و تخلیه و بارگیری کالاها، بسته های تشویقی و حمایتی متعددی آماده شده است.
معاون سازمان بنادر اظهار داشت: یک بسته حمایتی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی که در بنادر کار می کنند، آماده شده که از مواردی مانند تعلیق بدهی این افراد و شرکت‌ها تا تمدید دوره های ساخت آنها و نیز بازنگری در میزان اجاره های ثابت و متغیر آنها را شامل می‌شود.
وی افزود: یک مصوبه گمرکی برای کالاها در مناطق ویژه بندری آماده شده که مطابق آن کالا بیش از 2 ماه در این مناطق باقی نماند و قابل تمدید تا سه ماه است ، همچنین به صاحبان کالاهایی که در کمتر از 45 روز کالاهایشان را ترخیص کنند، تخفیف داده می شود.
وی گفت: بسته های تشویقی برای شرکت های کشتیرانی نیز آماده شده و در موضوع ناوگان حمل و نقل نیز دولت به دنبال حمایت است.
این مقام مسئول اضافه کرد: بسته جدید تشویقی برای خطوط کشتیرانی لاینری و فیدری آماده شده و بسته جدید برای کسانی که در حوزه‌های ترانزیت و تجارت بین الملل کار می کنند، مهیا شده تا استفاده از بنادر مطلوبیت بیشتری داشته باشد.
وی، معافیت مالیاتی شرکت های فعال در مناطق ویژه اقتصادی را اطلاع رسانی کرد و گفت: بزرگترین بنادر تجاری کشور از جمله بندر شهید رجایی، بندر بوشهر و بندر امیر آباد در مناطق ویژه اقتصادی واقع شده و 95 درصد از تجارت کشور در این بنادر انجام می شود و اقدامات اسنادی مربوط به معافیت های مالیاتی در این سازمان آغاز شده است.

** افزایش حمل ونقل ریلی در بنادر
وی بیان داشت: اکنون سهم حمل و نقل ریلی از مجموع عملکرد بنادر کشور و ورود و خروج بار به 12 درصد افزایش یافته است.
این مسئول تاکید کرد : در یک افق پنج ساله، افزایش 30 درصد سهم حمل ونقل ریلی برنامه ریزی شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccp4qi.2bqms8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما