تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۱
جالب است ۰
در معاملات چهارمین روز کاری هفته شاهد بسته شدن بازار با رشد ۲۴۳۵ واحدی شاخص کل بورس بودیم نمادهای فملی، فولاد، پارسان، پارس، فخوز، فارس و جم بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص داشتند.
شاخص کل بورس ۲۴۰۴ واحد رشد کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با رشد 2404 واحدی روبرو شد. انتشار اخباری مبنی بر ادامه رویه قبلی واگذاری خوراک به مجتمع های پتروشیمی در ابتدا بازار را با رشد در نمادهای متاثر روبرو ساخت و در ادامه با مصاحبه دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، فشار نسبی عرضه را در گروه ها مختلف بازار شاهد بودیم.

بازار امروز کار خود را با رشد نسبی در گروه های مطرح مانند فراورده های نفتی، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و  معدنی آغاز کرد. انتشار نامه ای تایید نشده مبنی بر ادامه روند قبلی در مبحث خوراک مجمتع های خوراک گازی و مایع اقبال بازار به گروه مورد نظر خصوصا نمادهای صادرات محور بیشتر بود. در میانه بازار با انتشار خبری به نقل از دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی مبنی بر احتمال بالای افزایش نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی شاهد عقب نشینی خریداران و افزایش عرضه در این گروه بودیم.
حجم عرضه از طرف سرمایه گذاران حقوقی در اکثر نمادهای مطرح بازارهمچنان بالا بود و همین موضوع عدم پایداری صف خرید در نمادهای مختلف را در پی داشت.
در ادامه کشمکش ها، نماد های وب شب گذشته شفاف سازی دیگری در رابطه با ادامه توقف نماد منتشر نمود و به این ترتیب احتمال بازگشایی این نماد نیز افزایش یافت  که البته تاکنونی پیام ناظر  مبنی بر بازگشایی  منتشر نشده است.
در مجمو.ع بازار چند ابهام اساسی شامل تاثیر واقعی تحریمهای آبان ماه بر مقدار فروش و هزینه شرکتها، احتمال در تغییر نرخ خوراک پتروشیمیها به دلیل معضلات دولت ( به نظرم این امراحتمالن پس از متعادل شدن ارز نیمایی با عرضه فراوان پتروشیمیها اتفاق خواهد افتاد)، نامشخص بودن نرخ تعادلی فروش دلار صادراتی در  حجم دهها میلیارد دلار برای واردات کالا و رکود اقتصادی ناشی از افزایش قیمتها  روبه رو است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfmed0.w6deeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما