تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
جالب است ۰
وزیر نیرو اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری شرکت های فعال سوئیسی در بخش انرژی خورشیدی استقبال می کند و لزوم همکاری های بیشتر در بخش آب و برق با این کشور را مورد تاکید قرار داد.
ایران از سرمایه گذاری سوئیس استقبال می کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، «رضا اردکانیان»در دیدار سفیر سوئیس با وی، اظهارداشت: همکاری های ایران و سوئیس در بخش های مختلف از جمله آب و برق از 15 سال پیش آغاز شد.

وی یادآور شد: سند همکاری آبی بین ایران و سوئیس که دهه 80 امضا شد، بدلیل مسائل اداری مسکوت ماند، اما این روند اداری موجب کمرنگ شدن تعاملات تهران - برن نشد و قرار است کارگروهی برای بررسی و اجرایی شدن همکاری‌ بین دو کشور تشکیل شود.
اردکانیان یادآور شد: یکی از زمینه های همکاری بین ایران و سوئیس در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است و شرکت‌های سوئیسی می‌توانند با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و بهره گیری از زیرساخت جمهوری اسلامی تولید برق کنند و آن را به کشورهای همسایه از جمله افغانستان می توان فروخت.
وزیر نیرو افزود: ایجاد نیروگاه های برق‌آبی‌ کوچک، مدیریت آبریزها، شیرین سازی آب، تصفیه آب و فاضلاب، همکاری با مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری RCUWM و مدیریت آب های مرزی از موضوع های دیگری است که در برنامه همکاری ایران و سوئیس گنجانده شده است.
براساس این گزارش، «مارکوس لایتنر» سفیر سوئیس در این دیدار با ابراز خشنودی از همکاری های تهران - برن، ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها افزایش یابد و در بخش آب نیز تعاملات بیشتری انجام شود.
وی لزوم انجام پروژه های نتیجه بخش کاربردی را مورد تاکید قرار داد و قرار است پیگیری‌های مستمری را در زمینه های مود علاقه با هماهنگی امور بین الملل وزارت نیرو، به منظور دستیابی به نتیجه لازم به عمل آورد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccxmqi.2bqmm8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین