تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴
جالب است ۰
تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت مالیات ۴ درصد علی‌الحساب بر واردات معاف می‌شوند.
معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت مالیات ۴ درصد علی‌الحساب بر واردات
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تمام شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان می‌توانند در صورت ثبت‌نام و مراجعه در سامانه مدیریت کالا به نشانی WMS.IR از پرداخت 4 درصد مالیات علی‌الحساب به واردات معاف شوند.

روند ثبت‌نام در این سامانه به این صورت است که شرکت‌ها می‌توانند با انتخاب گزینه ثبت‌نام تولیدی، در بخش اطلاعات پروانه، درصورتی‌که دارای پروانه بهره‌برداری از یکی از وزارتخانه‌های صنعت، جهاد کشاورزی و بهداشت نیستند، با انتخاب گزینه شرکت دانش‌بنیان و واردکردن شناسه ملی در بخش شماره پروانه اقدام به ثبت‌نام کنند و از پرداخت مالیات چهار درصد علی‌الحساب بر واردات معاف شوند.

برخی دیگر از تسهیلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه از آن بهره‌مند شوند، شامل "تسهیل ورود کالا در مسیرهای سبز و امکان اظهار قبل از ورود"، "کیل مصرف و استرداد پروانه وارداتی"، "تسهیل انجام تشریفات گمرکی برای تولیدی‌های مستقر در مناطق آزاد و ویژه" همچنین "تسهیل در جابجایی کالا با صدور پته خروجی از انبار تولیدی جهت استعلام نیروهای انتظامی" است.

همچنین "برقراری ارتباط مؤثر بین جامعه دانشگاهی و صنعتی در راستای کمک به نیازهای شرکت‌های تولیدی" و "بهبود فضای کسب‌وکار شرکت‌های تولیدی با بهره‌وری از زیرسامانه بازار به‌منظور معرفی کالای ایرانی به کشورهای دیگر" از دیگر تسهیلاتی است که تمام شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند ذیل قرارداد ذکرشده از آن بهره‌مند شوند.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 43891 تماس بگیرند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbfzb5.rhb0apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما