تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۷
جالب است ۰
بانک مرکزی ۶۴۰ صرافی را در آخرین بروزرسانی اسامی صرافی‌ها، مجاز به فعالیت اعلام کرد.
تعداد صرافی‌های مجاز به ۶۴۰ رسید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بسیاری از فعالیت‌های صرافی‌ها که از فروردین ماه سال جاری متوقف شده بود با رونمایی از بسته جدید ارزی دولت دوباره آغاز شد و صرافان نقش پُررنگ‌تری در بازار مبادلات ارزی پیدا کردند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد صرافی‌های مجاز در این مدت افزایش یافته است.

حاصل جدیدترین بروزرسانی فهرست صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی نشان می‌دهد که 640 صرافی، مجاز به فعالیت در بازار ارز هستند؛ بر این اساس در مقایسه با سال گذشته 22 صرافی دیگر به جمع صرافی‌های دارای مجوز پیوسته‌اند. این در حالی است که در ابتدای سال 96 تعداد صرافی‌های مجاز 419 مورد و در ابتدای سال 95 این تعداد 396 مورد بوده است که نشان از روند رو به رشد تاسیس صرافی‌ها در کشور دارد.

از سوی دیگر برخورد با صرافی‌های غیرمجاز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و از ابتدای امسال بیش از 100 صرافی غیرمجاز توسط نیروی انتظامی پلمپ شده است. همچنین همزمان با اجرای بسته جدید ارزی جلوگیری از فعالیت صرافی‌های غیرمجاز تشدید شده است و در همان روز آغاز اجرای بسته تعدادی از این صرافی‌ها پلمپ شدند.

براساس بخشنامه جدید بانک مرکزی به صرافی‌ها، خرید و فروش ارز حاصل از صادرات به صورت حواله‌های ارزی در چارچوب مقررات ارزی بر مبنای نرخ بازار صرفا از طریق «سامانه نظام یکپارچه‌ معاملات ارزی (نیما)» مجاز است. همچنین صرافی‌های مجاز معتبر موظفند حواله‌های ارزی خریداری شده از صادرکنندگان را در سامانه نیما راسا و یا به واسطه سایر صرافی‌های معتبر و بانک‌های عامل حداکثر ظرف مدت سه روز کاری به فروش رساند. نرخ فروش ارز صرافی‌های مجاز معتبر حداکثر یک درصد بالای نرخ خرید مندرج در سامانه «نیما» و «سنا» خواهد بود.

با توجه به قوانین جدید خرید و فروش ارز به صورت اسکناس (معاملات جزیی بر مبنای مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها) توسط صرافی‌های مجاز معتبر صرفا با ثبت در «سامانه نظارت ارز (سنا)» امکان‌پذیر است و کلیه صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی اقدام کنند.

براین اساس فروش ارز به صورت اسکناس توسط صرافی‌های مجاز معتبر بابت مصارف ارزی خدماتی با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز است و صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند حداکثر پنج درصد از حواله‌های ارزی خریداری شده را تبدیل به ارز کرده و به صورت اسکناس برای مصارف خدماتی به فروش رسانند. همچنین کلیه هزینه‌های نقل و انتقالات و تبدیلات ارزی به عهده مشتری خواهد بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjvae8.uqemxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما