تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۴
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رونق و سودآوری بازارهایی همچون ارز و سکه موجب حرکت بخشی از نقدینگی از سوی بازار سرمایه به سمت این بازارها می‌شود.
تالار شیشه‌ای تحت تاثیر نوسان بازارهای موازی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،کریم منصوری در خصوص تاثیر بازار ارز و طلا بر معاملات بازار سرمایه گفت: به طور معمول و منطقی نقدینگی به سمت بازارهایی می رود که سود بیشتری نصیب خود کند. بنابراین زمانی که سایر بازارها از جمله ارز و سکه از سودآوری بیشتری نسبت به بازار سهام برخوردار باشند، طبیعی است که بخشی از نقدینگی از این بازار به سمت سایر بازارها برود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس با توجه به رشدهای قابل توجهی که در ماه های گذشته در بازار ارز و سکه شاهد بوده ایم، رفته رفته این بازارها از نظر رشد قیمتی اشباع شده و بخشی از دلایل رشد و رونق این روزهای شاخص بورس و قیمت ها به این موضوع که نقدینگی از سایر بازارها به سمت بورس آمده اند بازمی گردد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این افزایش قیمت اتفاق افتاده در بازارهایی همچون ارز بدون شک تاثیر خود را بر سودآوری و تولید سایر شرکت ها و صنایع بورسی نیز می‌گذارد که از این منظر نیز می‌توان به تاثیر بازار ارز بر معاملات بازار سهام اشاره کرد.

منصوری در خصوص چشم‌انداز رشد و رونق شاخص و قیمت ها در بازار سهام نیز گفت: بدون شک رونق و رشد کنونی شاخص و قیمت ها موقتی و کوتاه مدت است، چرا که رونق پایدار در بازار سرمایه زمانی اتفاق می‌افتد که اقتصاد کشور از رکود خارج شده و شاهد رونق تولید و سودآوری در صنایع و بنگاه ها باشیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مناسبات بین‌المللی و سیاسی نیز یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده در تداوم رشد شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها است که باید دید در آینده سمت و سوی بازار سرمایه با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه به کدام جهت خواهد بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbszb5.rhb05piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین