تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
بورس کالای ایران از امروز یکشنبه و پس از اتمام روز معاملاتی بازار معاملات قراردادهای مشتقه ، وجه تضمین اولیه برای قرار دادهای آتی سکه طلا را معادل با ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین می‌کند.
کاهش ۲۰۰ هزار تومانی وجه تضمین آتی سکه از امروز
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، این رقم در مقایسه با وجه تضمین اولیه قبل با کاهش 200 هزار تومانی مواجه شده که بورس کالا مطابق با بند 11 مشخصات قرارداد آتی سکه بهار آزادی طرح امام (ره) در مورد تعیین وجه تضمین اولیه قرارداد آتی سکه طلا و با توحه به کاهش قیمت تسویه روزانه قراردادهای فعال این بازار در روزهای گذشته آن را کاهش داده است.

به این ترتیب مجموع وجه تضمین قراردادهای آتی سکه طلا با احتساب وجه تضمین اضافی در مجموع 9 میلیون و 450 هزار تومان تعیین می‌شود.

به گزارش فارس در بازار قراردادهای آتی سکه طلا در ازای پرداخت وجه تضمین اولیه می‌توان وارد قراردای شد که شامل سه سکه طلا است و معامله گر زمانی که به سود یا زیان دست می‌یابد به ازای بالارفتن یا افت قیمت سکه ، از افزایش یا کاهش قیمت سه سکه طلا سود یا زیان می‌برد.این موقعیت از جمله خاصیت اهرمی بودن بازار قرارداد آتی است که در شرایط نوسانی بازار ، درجه اهرم از سوی ناظران بازار کمتر می‌شود.

پیش از این اهرم بازار آتی سکه طلا یک به 10 یا به عبارتی به ازای پرداخت وجه تضمین اولیه معادل با قیمت یه سکه ، معامله گر وارد قراردادی معادل با 10 سکه طلا می‌شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciryar.t1aqr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما