تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳
جالب است ۰
میزان واردات در حوزه صنعت و معدن طی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب کاهش ۷.۸ درصدی و افزایش ۵۰.۶ درصدی داشته است.
واردات معدن ۵۰ درصد افزایش یافت!
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،میزان ارزشی واردات در بخش صنعت طی دو ماهه سال جاری معادل پنج میلیارد و 220 میلیون دلار بوده است که نسبت به واردات پنج میلیارد و 661 میلیون دلاری صورت گرفته در مدت مشابه سال گذشته به میزان 7.8 درصد کاهش یافته است.

میزان واردات انجام شده در حوزه معدن نیز طی دو ماهه سال جاری رقمی معادل 56 میلیون دلار بوده که نسبت به واردات 37 میلیون دلاری این بخش در سال گذشته با افزایشی بیش از 50 درصد روبرو شده است. در ‌عین ‌حال واردات صورت گرفته در حوزه فرش و صنایع دستی طی دو ماهه ابتدایی سال جاری معادل 379 هزار دلار بوده است که نسبت به واردات 567 هزار دلاری انجام شده در مدت مشابه سال گذشته با کاهشی 33 درصدی روبرو شده است.

در ‌عین ‌حال میزان وزنی واردات انجام شده در بخش صنعت طی دو ماهه ابتدایی سال جاری معادل دو میلیون و 15 هزار تن بوده که نسبت به واردات دو میلیون و 745 هزار تنی صورت گرفته در مدت مشابه سال قبل با کاهش 26.6 درصدی همراه شده است.

در بخش معدن نیز میزان وزنی واردات انجام گرفته طی 60 روزه سال 1397، 200 هزار تن بوده است که نسبت به 138 هزار تن واردات انجام شده در این حوزه طی مدت مشابه سال گذشته با افزایشی 45.2 درصدی مواجه شده است. در بخش فرش و صنایع دستی نیز میزان وزنی واردات صورت گرفته 162 تن بوده است که نسبت به 132 تن واردات انجام شده در مدت مشابه سال گذشته با رشدی 22.6 درصدی روبرو شده است.

در ذیل جداول مربوط به ترکیب وزنی واردات و ترکیب ارزشی واردات در سه بخش صنعت، معدن، فرش و صنایع دستی طی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت سال قبل آمده است.



https://sarmayegozarionline.ir/vdce7f8w.jh8p7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما