تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۴
جالب است ۰
نمایندگان بخش خصوصی تشدید استقلال و شفافیت را مهمترین درخواست خود از رییس کل جدید بانک مرکزی عنوان کردند.
تشدید استقلال و شفافیت، تقاضای بخش خصوصی از همتی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، اوایل مرداد ماه امسال دوره 5 ساله ولی اله سیف به عنوان رییس کل بانک مرکزی به اتمام رسید و عبدالناصر همتی به عنوان رییس کل جدید بر مسند ریاست کلی بانک مرکزی نشست.

از آنجایی که بانک مرکزی از جمله نهادهای مهم اقتصادی در کشور است، بی شک در شرایط فعلی اقتصاد کشور که به اذعان مسئولین در یک جنگ اقتصادی به سر میبریم، برخی تقاضا و انتظارات از این بانک وجود دارد. در همین راستا به سراغ برخی نمایندگان بخش خصوصی رفتیم تا درخواست و انتظار آن ها از رییس کل بانک مرکزی را جویا شویم .

مجید موافق قدیری، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دراین باره، گفت: شرایط اقتصادی حاکم بر بازار ایجاب می کند تا فعالان اقتصادی امکان پیش بینی شرایط و آینده بازار ارز را داشته باشند اما در ماه های اخیر شاهد نوساناتی در بازار بودیم.

وی افزود: نوسانات ارزی در چند ماه گذشته لطمات بسیاری به فعالان اقتصادی زده  این در حالی است که پیش بینی پذیر بودن قیمت ارز و ثبات در این فاکتور مهم اقتصادی در جذب سرمایه گذاری و افزایش انگیزه سرمایه گذاران در بخش تولید را در پی خواهد داشت.

بانک مرکزی، استقلال، شفافیت

مجیدرضا حریری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران نیز در این باره با تاکید بر لزوم استقلال بانک مرکزی، اظهار داشت: جایگاه بانک مرکزی در کشور باید مستقل باشد تا بخشی از پازل بدنه اقتصادی کشور شود.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه و دیدگاه اقتصادی رییس کل جدید بانک مرکزی، وی را فردی مفید برای این جایگاه می دانم اما به نظر من نکته مهم و ضعف در کشور نبود دکترین اقتصادی در دولت و تیم اقتصادی کشور است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایرانی و چین در ادامه گفت: مهره گم شده در اقتصاد ما، شفافیت است و هر مدیر اقتصادی که در هر مسندی در اقتصاد قرار گیرد انتظار ما شفافیت است.

رفع شوک های اقتصادی در کشور

محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن از دیگر نمایندگان بخش خصوصی بود که رفع شوک های اقتصادی در کشور را مهمترین انتظار بخش خصوصی از رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: ما نیازمند آرامش در بخش اقتصادی و سیاسی کشور هستیم و در مباحثی که می تواند اثرات ناهمگونی را در اقتصاد کشور داشته باشد شوک هایی است که به پول ملی کشور وارد می شود.

وی افزود: در 5 ماهه گذشته شاهد شرایط بسیار نامطلوبی بودیم که به نظرم بانک مرکزی تمام این موارد را مدیریت، پیش بینی و کنترل کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران، گفت: سرمایه خارجی نیز موضوع مهم دیگری است که برای ورود به ایران امنیت می خواهد اما این امنیت در حال حاضر وجود ندارد و تنها با مدیریت و ایجاد ثبات و آرامش در بانک مرکزی ایجاد خواهد شد.

بهرامن، استقلال بانک مرکزی را مهمترین تقاضای بخش خصوصی از رییس کل جدید بانک مرکزی عنوان کرد: استقلال مهمترین تقاضای بخش خصوصی، حفظ قدرت و استقلال پول ملی کشور است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchm-ni.23n-wdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما