تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۸
جالب است ۰
بازار این هفته را با افت بیش از ۲۰۰۰ واحدی شاخص در آخرین روز معاملاتی به پایان رساند. فارس، فولاد، پارس، کگل، کچاد، وغدیر و شبندر بیش از همه در ریزش شاخص اثر داشتند. ارزش معاملات بازار هم از ۱۱۰۰ میلیاردتومان گذشت.
سقوط بورس در هراس از شروع تحریم ها و ابهامات طرح ارزی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، شاخص کل بورس تهران امروز با افت 2062 واحدی در رقم 131521 واحد هفته را به پایان رساند. نمادهای فارس، فولاد و پارس بیشترین تاثیر منفی را بر افت شاخص کل برجای گذاشتند. از اتفاقات مهم امروز بازگشایی نماد فاذر پس از توقف طولانی مدت 15 ماهه با افت قیمتی حدود 40 درصدی بود که پس از معامله 21 میلیون سهم ، صف فروشی به همان اندازه در انتهای بازار باقی ماند. ارزش معاملات خرد در بورس تهران امروز معادل 500 میلیارد تومان ثبت شد که نسبت به روزهای اخیر افت قابل توجهی داشته است.

عرضه های سنگین در معاملات چند روز اخیر، آغاز تحریم های امریکا از روز دوشنبه، ابهام در جزییات طرح ارزی و نحوه تاثیرگذاری بر صنایع مختلف و تمایل سنتی به فروش در روزهای پایانی هفته از جمله دلایل افت بازار امروز بود. از طرفی افت 42 درصدی نماد فاذر پس از توقف طولانی مدت امری دلسرد کننده در بازار روز جاری بود.
گروه بانکی نیز پس از مدت ها بی توجهی بازار، در نماد وبملت، وتجارت ، دی  و ونوین با اقبال سرمایه گذاران مواجه شده است. وضعیت مناسب نموداری در کنار موجودی مناسب ارزی  و رویه واگذاری شرکت های تحت تملک از دلایل اقبال به این گروه است.
در گروه خودرو و قطعات همسو با معاملات روز گذشته، شاهد رشد قیمتی نمادها هستیم و البته مجددا قطعه سازها معاملات بهتری دارند. شایعاتی مبنی بر حذف شورای رقابت از مکانیزم قیمت گذاری خودرو اقبال به این گروه را به دنبال داشته است.
همینطور در گروه انبوه سازی با توجه به اتمام احتمالی ریزموج نزولی، اکثر نمادها در محدوده مثبت معامله شدند. وساخت، ثنوسا، ثتران مورد توجه بازار بودند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccieqi.2bqem8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما