تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۶
جالب است ۰
پورابراهیمی خطاب به رییس‌جمهور:

رییس بانک مرکزی با استقلال تصمیم‌گیری کند

رییس بانک مرکزی به صورت مستقل از دولت تصمیم‌گیری کند.
رییس بانک مرکزی با استقلال تصمیم‌گیری کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، گفت: اولین موضوع مورد اهمیت ارتباط میان دولت و مردم است. دغدغه‌های جدی در این حوزه و در خصوص موضوعات اقتصادی شکل گرفته است. به دلیل شرایط خاصی که در وضعیت اقتصادی کشور شاهد هستیم دولت باید این ارتباط و تعامل را با مردم برقرار کند. در طول چند هفته اخیر هیچ ارتباط مشخصی را به ویژه از سوی مسئولین اقتصادی کشور و از سوی آقای رییس‌جمهور با مردم شاهد نبودیم.

وی خطاب به رییس‌جمهور بیان کرد: اولین درخواست ما از سوی مجلس خدمت شما این است که به صورت شفاف مسائل اقتصادی را برای مردم تشریح کنید. امروز هم در صورتی که همه موضوعات برای مردم تبیین شود مانند تمام عرصه‌هایی که کمک کرده‌اند امروز هم پای نظام خود می‌ایستند. آمریکایی‌ها اشتباه می‌کنند، آقای ترامپ خواب آشفته دیدند که تصور می‌کنند با اعمال تحریم‌های یکجانبه بتواند جمهوری اسلامی ایران را دچار مشکل کند. جمهوری اسلامی ایران از برنامه و ظرفیت‌های بزرگی برخوردار است که البته در این عرصه دولت باید به عنوان پیشانی تصمیمات اجرایی مهم‌ترین موضوعات خود را با مردم در میان بگذارد.

نماینده مردم کرمان ادامه داد: امروز اصلی‌ترین موضوعی که بر کلیه مشکلات اقتصادی سایه افکنده و موجب نگرانی‌های جدی برای مردم شده، موضوع مساله ارزی در کشور است. لنگر تصمیمات در اقتصاد کشور مسائل ارزی است. به دوستان دولت در ابتدای فروردین ماه یک التهاباتی در ارز ایجاد شد پیشنهاد یک بسته‌ای را تحت عنوان طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز مطرح کردیم. در آن طرح همه محورهای مشخص همانند تشکیل بازار ثانویه، ساماندهی صرافی‌ها و بحث ایجاد حساب‌ سپرده‌های ارزی مطرح شده بود اما متاسفانه پافشاری غیرمنطقی و غیرتخصصی دولت و استمرار سیاست نرخ واحد ارزی در اقتصاد کشور آن چیزی را بر سر کشور آورد که در این ماه‌ها شاهد بودیم. این موارد مورد پیش‌بینی بود، ما در اولین جلسات کمیسیون اقتصادی این مسائل را با دولت مطرح کرده بودیم .

پورابراهیمی تصریح کرد: خوشبختانه در جلسات شورای هماهنگی اقتصادی قوا این موضوع مطرح شد و بعد از چندین جلسه رایزنی روز گذشته در جلسه گذشته این شورا کلیات سیاست‌های جدید ارزی تصویب شد. اگر دولت چند موازینی که در این کلیات مورد بحث است را رعایت کند انتظار می‌رود بازار ارز از این وضعیت خارج شود. شرط موفقیت سیاست‌های جدید ارزی دولت، تمکین به محورهایی است که ما در کمیسیون و کارگروه‌های تخصصی مجلس مطرح کردیم.

نماینده مردم کرمان با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار بانک مرکزی، عنوان کرد: آقای رییس‌جمهور از شما انتظار داریم که اجازه دهید رییس بانک مرکزی با استقلال کامل تصمیم‌گیری کنند. همه صاحب‌نظران اعتقاد دارند تیم اقتصادی دولت نیازمند یک بازسازی و تغییر اساسی است. افرادی که در طول سال‌ها آزمون خود را در کابینه پس دادند و نتیجه عملکرد آنها نتیجه ضعیفی بوده قطعا نمی‌توانند در این مسیر دولت را همراهی کنند. دولت در این حوزه تصمیم قاطع و صریحی اخذ کند. امروز نیازمند نیروهای باانگیزه، توانمند و معتقد به نظام هستیم که پرچم جریانات اقتصادی را در دست گیرد و کشور را از این مسیر عبور دهد.

وی در پایان با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود، گفت: آقای وزیر کشور چند ماهی است که استان کرمان توسط سرپرست اداره می‌شود. هر چه سریعتر در این حوزه تعیین تکلیف کنید. امروز ما شاهد مشکل حضور افاغنه و اتباع بیگانه در مرکز استان هستیم. حدود 10 درصد جمعیت اتباع خارجی هستند، این وضعیت مشکلاتی را به وجود آورده است، هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgx39x.ak9nx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما