تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱
جالب است ۰
انتظار می رود با توجه به سیاست های ترامپ، روند افزایشی ارزش دلار در سال جاری میلادی تداوم داشته باشد.
دلایل افزایش ارزش دلار در بازارهای بین‌المللی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، حقیمت این است که ارزش دلار آمریکا در حال افزایش است که علت اصلی آن نه تنها به عوامل خارج از کنترل دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بر می گردد؛ بلکه به سیاست های ترامپ هم نسبت داده می شود.

در همین حال رویترز اعلام کرد که اقدامات ترامپ رساتر از حرف های او است و افزایش ارزش دلار بیشتر محصول خود ترامپ است. تصویب قانون کاهش مالیات در آمریکا منجر به تشویق شرکت های چند ملیتی به منظور بازگرداندن پول به آمریکا می شود که نتیجه آن خرید دلار آمریکا می شود.

از طرفی هم کسری بودجه قابل توجه آمریکا و بهبود اقتصادی به دلیل کاهش مالیات منجر به عرضه اوراق قرضه خزانه آمریکا می شود که دلار را تا حدودی پشتیبانی می کند. صادرات آمریکا فقط 14 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص می دهد؛ در حالی که صادرات اروپا 40 درصد تولید ناخالص داخلی قاره سبز را شامل می شود؛ بنابراین تاثیر منفی صادرات آمریکا به دلیل ارزش بالای پول این کشور در اقتصاد آمریکا نوعی گزافه گویی است.

قرار است بانک مرکزی اروپا در تابستان سال 2019 میلادی نرخ بهره برای اولین بار در چند سال اخیر افزایش دهد؛ در حالی که از ابتدای دسامبر سال 2015 میلادی تا آن زمان فدرال رزرو آمریکا حداقل 10 مرتبه نرخ بهره را افزایش خواهد داد که این خود دلیلی برای روند نزولی ارزش پول ایالات متحده است.

اقتصاد آمریکا از بسته های محرک پولی با هدف رسیدن به نرخ تورم از پیش هدف گذاری شده و رشد سریع با توجه به نرخ بالای اشتغالزایی این کشور حمایت می کند؛ ضمن اینکه به طور کلی انعطاف پذیری اقتصاد آمریکا در مقایسه با بسیاری از کشورها بالا است که این هم دلیلی برای رشد افزایش دلار آمریکا است.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgw39x.ak9nq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین