تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۷
جالب است ۰
برگزاری سی‌وهشتمین یک دیدار یک عرضه؛

بیمه نوین به بازار دوم فرابورس آمد

سی و هشتمین یک دیدار یک عرضه فرابورس به بررسی وضعیت بیمه نوین پرداخت؛ این شرکت پیش از این در بازار پایه فعال بود و اکنون خواهان حضور در بازار دوم فرابورس است.شرکت بیمه نوین (سهامی عام) پس از احراز شرایط پذیرش به‌عنوان یک‌صد و هفتاد و نهمین نماد معاملاتی و یک صدمین شرکت در بازار دوم فرا بورس درج نماد شد.
بیمه نوین به بازار دوم فرابورس آمد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،این نشست خبری با حضور حسن کریم‌خان زند مدیرعامل این شرکت، محمدهادی افشاری مدیر شرکت‌های اقتصاد نوین، ابراهیم عنایت مدیرعامل کارگزاری بانک سپه و سایر مسئولان بیمه نوین، 14 مرداد ماه 97 برگزار شد.

‌در ابتدای این نشست، مدیرعامل شرکت بیمه نوین به تشریح فعالیت‌های شرکت پرداخت و گفت: بیمه نوین 20 دیماه سال 84 ثبت و 14 اسفند همان سال مجوز فعالیت خود را دریافت کرد.
وی افزود؛ تابعیت این مجموعه ایرانی است و انتقال مرکز اصلی شرکت به هر شهر دیگر منوط به پذیرش شرکت بیمه مرکزی ج.ا.ا است.
کریم‌خان زند در خصوص سرمایه شرکت بیان کرد:
سرمایه شرکت بیمه نوین در ابتدا 140میلیارد ریال بوده و طبق مصوبه هیئت دولت به1500 میلیارد ریال رسید.
مدیرعامل این شرکت ادامه داد: درحال حاضر بانک اقتصاد نوین و تامین سرمایه نوین بیشترین درصدمالکیت بیمه نوین را در اختیاردارند.
وی در همین راستا افزود: حق بیمه در سال 96 در مقایسه با سال 95 در کلیه رشته ها 21/3 درصد افزایش داشته که رشد ثالث (اجباری و مازاد) 8 درصد و سایررشته ها 26درصد افزایش داشته است. همچنین خسارت پرداختی در سال 96 معادل 1/8درصد با کاهش همراه بوده که در سال 95معدل 1/2 درصد افزایش داشته است.
به گفته کریم خان زند شرکت بیمه نوین از شرکت های بیمه دانا، ایران و ناسکو به ترتیب 26/800، 7/966 و 14/671 میلیون ریال مطالباتی دارد که برنامه وصول این مطالبات در دست اقدام است.
کریم‌خان زند با اشاره به اهمیت بدهی های مالیاتی شرکت از نگاه بازار سرمایه، تصریح کرد: مالیات های شرکت تا پایان سال 95تسویه شده است. از سوی دیگر به واسطه داشتن 31میلیارد تومان زیان انباشته که به تایید وزارت اقتصاد و دارایی رسیده است، تا زمانی که این زیان به سود تبدیل نشود شرکت از پرداخت مالیات معاف است.
مدیرعامل شرکت بیمه نوین اضافه کرد: در مجموع سال 96، سال خوبی بود چرا که 221درصد سود خالص رشد داشتیم و 38درصد زیان انباشه شرکت کاهش داشته است. همچنین سطح توانگری شرکت 173بوده است و ضریب خسارت نیز با کاهش 19 درصدی همراه بوده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcezp8w.jh8nzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما