تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۹
جالب است ۰
استان گلستان با نرخ ۸.۸ درصد جایگاه هفتم را در کشور به خود اختصاص داده است.
گلستان رتبه هفتم کشور در کاهش نرخ بیکاری بهار امسال را کسب کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت ویژه مسئله اشتغال، اظهار کرد: نرخ بیکاری در کشور 12.1درصد بوده است که از این منظر استان گلستان با نرخ 8.8 درصد جایگاه هفتم را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی تصریح کرد: گلستان در ماه های اخیر برنامه های قابل توجهی را در حوزه سرمایه گذاری، رونق تولید، توجه و ایجاد اشتغال روستایی و فراگیر صورت داده است که مجموعه این اقدامات توانسته است منجر به کاهش 4.8 درصدی نرخ بیکاری استان از بهار 96 تا بهار 97 شود.
استاندار گلستان با تبریک کاهش نرخ بیکاری به مردم استان و بهبود وضعیت اشتغال در گلستان، یادآور شد: توجه به مقوله گردشگری و اقتصاد گردشگری که یکی از موضوعات اصلی توسعه استان است در بهار سالجاری توانست موجب افزایش گرایش گردشگران به گلستان شود و ضمن رونق اقتصادی استان زمینه کاهش بیکاری را نیز فراهم آورد. 
وی خاطر نشان کرد: بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری استان گلستان نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار 1396)، 4.8درصد و نسبت به فصل گذشته (زمستان 1396)، 2.2 درصدکاهش داشته است.
دکتر هاشمی گفت: با بررسی ها ، تجزیه وتحلیل یافته های طرح نیروی کار در استان گلستان و کشور ، نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 10 ساله و بیش‌تر در استان گلستان 40.7درصد را نشان می دهد در حالیکه در کشور این شاخص 41.1 درصد است.
لازم به ذکر است استان گلستان از نظر شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در جایگاه 19 کشور قرار دارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciy5ar.t1awz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین